به گزارش آوای ورزش، رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهانی انفرادی در حالی اواخر ماه گذشته در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که تیم ایران با تنها با ۲ نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرد. محمد هادی ساروی یکی از همین ملی پوشان بود که در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان رفت و در نهایت توانست با کسب مدال برنز به کار خود خاتمه دهد.

محمدهادی ساروی از کشورمان پس از استراحت در دور اول رقابتهای جام جهانی در دور دوم هاردییپ از هند را شکست داد. وی در کشتی بعد نیز از سد نیکولاز کاخلاشویلی از ایتالیا گذشت، اما در نیمه نهایی مغلوب موسی اولویف قهرمان جهان از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. ساروی در این دیدار کریل میلوف نایب قهرمان جهان از بلغارستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در همین راستا محمدهادی ساروی ضمن بیان اینکه حضورش در جام جهانی کشتی فرنگی، محک بسیار خوبی بود گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان باعث تعطیلی و بلاتکلیفی کشتی شده بود، برگزاری جام جهانی کشتی در صربستان برای تمامی کشتی گیران لازم و مفید بود. طبیعتاً با لغو رقابتهای جهانی، برگزاری این رقابتها توانست محک و آزمون خوبی برای من و دیگر کشتی گیران باشد که بدانند در چه وضعیتی هستند.

وی با اشاره به تیم خوب و مدعی روسیه گفت: بسیاری از کشتی گیران نامدار و مدعی با آمادگی خوبی در صربستان به میدان رفتند، اما روس‌ها تیم بسیار بهتر و آماده‌تری داشتند. دلیل آمادگی بالای آنها هم این بود که روس‌ها هم توانستند مسابقات قهرمانی کشورشان را برگزار کنند و هم چندین اردو را برپا کردند. البته در وزن من هم کشتی گیران خوبی حضور داشتند که خوشبختانه من هم توانستم با دست پر به ایران بازگردم.

ساروی ادامه داد: با توجه به اینکه اردوی تیم ملی مدتها تعطیل بود، کادر فنی تصمیم گرفت تا شرایط ما را در آستانه کسب سهمیه المپیک با حضور در جام جهانی بسنجد که خوشبختانه حضور من در این میدان با کسب مدال برنز به همراه بود. مطمئناً رقابتهای لیگ برتر و همچنین مسابقات جام جهانی توانست تا حد زیادی به روند آماده سازی ما کمک کند که امیدوارم از این پس با برپایی اردوهای تیم ملی بتوانیم دوباره به روزهای اوج خود بازگردیم.

فرنگی‌کار ملی پوش کشورمان به روند آماده سازی خود در روزهای تعطیلی اردو و شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با حمایت و همکاری مسئولان کشتی آمل توانستم تمریناتم را در این شهر دنبال کنم. خوشبختانه آمل امکانات نسبتاً خوبی برای تمرین کشتی دارد و در شرایط کرونایی توانستم در سالن ورزشی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در اختیار کشتی گیران قرار گرفته بود، تمرین کنیم.

ساروی در پایان به آغاز اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: مطمئناً از این پس با برگزاری اردوی تیم ملی می‌توانیم بهتر و راحت تر تمرین کنیم. روند برگزاری اردوهای تیم ملی باعث تغییر و بهبود شرایط روند آماده سازی بچه‌ها خواهد شد و اردونشینان می‌توانند در محیطی مناسب و عاری از ویروس کرونا به تمرینات منظم و همیشگی خود ادامه دهند.