به گزارش آوای ورزش،مهدی آشوری در خصوص برگزاری این فصل رقابت های لیگ والیبال نشسته باشگاههای کشور، اظهار داشت: هفت تیم در بیست‌ویکمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته مردان (جام ایثار) شرکت دارند. چهار تیم در گروه A (شهرداری ورامین، شهرداری ارومیه، شهرداری گنبد، پالایش نفت آبادان) و در گروه B سه تیم (مس شهر بابک کرمان، سپیدرود رشت و ذوب آهن اصفهان) به صورت رفت و برگشت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. هفته گذشته رقابت های تیم‌های حاضر در گروه B از ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی فولاد شهر اصفهان برگزار و تیم شهر بابک صدرنشین شد. مسابقات گروه (B) هم از روز گذشته به میزبانی شهر گنبد کاووس استان گلستان شروع شده و تا چهارم دی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ والیبال نشسته، افزود: همچنین شش تیم در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته بانوان حضور پیدا کرده‌اند. در گروه A سه تیم‌ ابومسلم شهر‌بهشت‌خراسان، هیأت آذربایجان‌غربی، هیأت هرمزگان و در گروه B هم سه تیم فولادمبارکه‌سپاهان، ذوب‌آهن اصفهان، تجهیزات پزشکی عمرانی آمل به صورت رفت و برگشت بازی‌ می‌کنند. ۱۶ تا ۱۹ دی ماه مرحله رفت در دو شهر مشهد و اصفهان برگزار خواهد شد.

آشوری با اشاره به اینکه سلامتی ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری رقابت‌های ورزشی داده شده است و باید پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرا شود. برهمین اساس میزبان تمام رویدادها باید شهرهای باشند که وضعیت سفید دارند. نکات بهداشتی در مسابقات ورزش جانبازان و معلولین سختگیرانه‌تر از است. بازیکنان، مربیان و عوامل اجرایی مسابقات ۷۲ ساعت قبل تست PCR می‌دهند و سه روز قبل از مسابقات در قرنطینه کامل قرار می‌گیرند، سالن ورزشی را ضدعفونی می‌شود، شرکت‌کنندگان قبل از ورود به سالن تب سنجی می‌شوند.