به گزارش آوای ورزش،

میترا شعبانیان در خصوص وضعیت تیمش در پایان مرحله مقدماتی اظهار داشت: بازی ما با ذوب‌آهن جذاب و دیدنی بود. ذوب‌آهن در تلاش بود تا در دور برگشت شکست دور رفت را جبران کند. ۲-۳ بازیکن باتجربه ما خوب کار نکردند و در حد و اندازه خود ظاهر نشدند.
وی افزود: میانگین سنی تیم ما ۲۱ سال است. به غیر از ۴-۵ بازیکن باتجربه، بقیه متولدین ۸۰ هستند. ما تیم خوبی را در لیگ شرکت دادیم و من به جوانان ایمان دارم. این باخت هم باعث شد به نقاط ضعف‌مان پی ببریم. تلاش می‌کنیم روی این موضوع کار کنیم تا دور بعد بازی‌های کم اشتباه‌تری داشته باشیم.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان درباره اینکه آیا تغییراتی در تیم برای دور بعد خواهید داشت یا خیر عنوان کرد: برنامه خاصی نداریم که تغییری در تیم بدهیم. با همین ترکیب نفراتی که هستند لیگ را ادامه می‌دهیم. خوشبختانه باشگاه از بچه‌ها حمایت کرده و ۳۰ درصد قراردادها پرداخت شده است. تلاش می‌کنیم در مرحله دوم که ۴ تیم حضور دارند نتایج خوبی بگیریم.

شعبانیان در پاسخ به این سوال که ما شاهد حضور تعدادی از تیم‌های ضعیف در لیگ بودیم و به نظر می رسد رقابت فقط بین ۳ تیم برتر باشد، تصریح کرد: این مشکل را چند سال است که داریم و باید یک فکر اساسی کرد. باید والیبال چند استان که توانایی و پتانسیل دارند راه بیفتد مانند خراسان، ارومیه، مازندران یا گیلان. اگر این استان‌ها روی تیم‌های جوان سرمایه‌گذاری و بازیکن‌ساز کنند می‌توانند در کنار یکی ۲ بازیکن باتجربه تیم خوبی دهند.

وی افزود: ما بازیکنانی داریم که می‌توانند جذب تیم‌های شهر خود شوند اما باید حمایت مالی هم بشوند. در صورتی که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیشتر شود، مربیان زیادی هم در لیگ فعال می‌شوند این موضوع رقابتی را بین مربیان ایجاد می‌کند. این اتفاق به تیم ملی هم کمک می‌کند همان طور که شاهد هستیم در بخش مردان هر سال تعداد بیشتری تمایل دارند در لیگ شرکت کنند اما در بخش بانوان باشگاه‌هایی که هزینه می‌کنند ۳-۴ تیم هستند.
سرمربی پیکان خاطرنشان کرد: همه بازیکنان هم در این ۴ تیم جذب می‌شوند. فدراسیون باید برنامه‌ریزی کند تا اسپانسرها تیم‌هایی بدهند که بازی‌ها را با امتیاز پایین واگذار نکنند یا تیمی در زمان شروع لیگ اعلام آمادگی نکند. تیم‌هایی در لیگ دسته یک هستند که توانایی رقابت در لیگ برتر را دارند اما نمی‌دانم چه مشکلاتی وجود دارد که نمی‌توانند به لیگ برتر بیایند. امیدوارم برنامه ما هم به گونه‌ای باشد که مانند بسکتبال شاهد حضور ۱۴ تیم و رقابت جذاب شویم.
وی درباره استفاده از ویدئوچک در مرحله نهایی، گفت: داوری مشکل خاصی نداشته است اما با توجه به اینکه برخی تیم‌ها به داوری معترض بودند، فدراسیون تصمیم گرفت در مسابقات دور نهایی از سیستم ویدئوچک استفاده کند. این موضوع اگرچه هزینه دارد اما باعث می‌شود مربیان ما با این سیستم آشنا شده و بیخودی به داور معترض نمی‌شوند.
شعبانیان با اشاره به اینکه مسابقات دور نهایی در تهران و متمرکز برگزار می‌شود، عنوان کرد: سالن فدراسیون والیبال سالن تیم‌های تهرانی نیست و می‌توان گفت این سالن کاملا استاندارد و بی طرف است. بچه‌های ما خیلی وقت است که در این سالن تمرین نکرده‌اند و شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است.