به گزارش آوای ورزش، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش که امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از تندیس ورزشکاران قهرمان شرکت کرده بود، گفت: آمده‌ایم که از تلاش‌ها و ارزش‌هایی که قهرمانان در دوران فعالیتشان به دست آوردند، تجلیل اینگونه داشته باشیم.

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه ادامه داد: این ایام با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی همزمان شده است و باید یاد جانفشانی‌های این سردار را گرامی بداریم.

وزیر ورزش تصریح کرد: حرکت خوبی که توسط وزارت ورزش، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌ها برای راه اندازی موزه شد، قابل تقدیر است. پس از سال‌ها افتتاح موزه با محوریت برادرم صالحی امیری افتتاح شد. خاطرات و وسایل ورزشکاران نگهداری می‌شود. در این موزه تندیس‌ها هم نگهداری می‌شوند تا نسل‌های بعدی هم بدانند چه کسانی باعث غرور و افتخار ورزش ایران شدند.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت ادامه پیدا می‌کند، تاکید کرد: به خاطر شیوع کرونا فعالیت ورزش در جهان تا حدی تعطیل شده اما در ایران به خوبی پیگیری فعالیت‌ها کنترل می‌شود. علاوه بر تجمعات اینچنینی، مسابقات باشگاهی و لیگ و اردو در خیلی از رشته‌ها ادامه دارد.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: با همه محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده، اردوهای ما در حال پیگیری است. چند ماه دیگر باید در المپیک شرکت کنیم، باید بتوانیم به امید خدا در ماه‌های باقی مانده ورزشکاران را به اوج آمادگی برسانیم و در توکیو موجبات افتخار آفرینی را مهیا کنیم. خدا را شکر چرخ ورزش به خوبی می چرخد و برای حضور در المپیک آماده می‌شویم.

وی در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: رسیدن به این هدف مراحل مختلفی دارد که باید طی شود. شرایط خوب است و همه زمینه‌ها برای این اتفاق فراهم شده است.

یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم. این شهید آنچه در تاریخ ایران از خودش برجای گذاشته سراسر ایثار و عزت بوده است. نسل فعلی کشور به وجود این بزرگ افتخار خواهد کرد و نسل آینده هم به رشادت‌های این شهید افتخار خواهد کرد. وی خاطره خوشی را از خودش برای نسل‌های آینده بر جای گذاشت.