به گزارش آوای ورزش،سعید حسامی تکلو روز سه شنبه در خصوص انتخاب سرمربی خارجی برای تیم هندبال جوانان اظهار داشت: نام گزینه‌ها برای انتخاب سرمربی خارجی را تا زمانی که قطعی نشود نمی‌توانیم اعلام کنیم اما با ۲ مربی اروپای غربی مذاکره‌ای انجام داددیم تا به عنوان مربی تامین دهنده و مدیرفنی در تیم جوانان حضور یابند.

وی افزود: با مشورت اعضای کمیته فنی با مربی باسابقه نروژی مذاکره کردیم اما وی عنوان کرد که تا سه ماه دیگر تیم دارد و بحث کرونا مانع حضور او در ایران می‌ شود و تنها می‌تواند از طریق ویدیو کنفرانس یا تصویری بازیکنان را راهنمایی کند. منتهی ما فردی را می‌خواهیم تا از ۱۲ ماه سال دست کم ۱۰ ماه را در ایران حضور داشته باشد و حداکثر ۶۰ روز می تواند در ایران نباشد. ‌

مدیرعامل اشتادسازه عنوان کرد: نمی‌خواهیم زمان را از دست بدهیم و باید پشتوانه سازی لازم را داشته باشیم. گزینه‌های غیرحضوری به درد ما نمی‌خورد. هر چند کرونا شرایط را سخت کرده و ما حتی با یک مربی روس نیز مذاکره کردیم و قرار شد اعلام کند که آیا می‌تواند در ایران حضور یابد یا خیر.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مربی نروژی یا روسی پاسخ قطعی خود را اعلام کنند، مجبوریم که یک سرمربی ایرانی داشته باشیم. این مربیان خیلی صریح عنوان می‌کنند که به دلیل کرونا نمی‌توانند حضوری در ایران باشند. مذاکرات لازم را انجام می‌دهیم و از استقرار سریع کادر تیم جوانان خیلی استقبال می‌کنیم.

حسامی یادآور شد: همچنین به غیر از این ۲ گزینه، با یک سرمربی مذاکره کردیم که سابقه قهرمانی اروپا و سومی جهان را در کارنامه خود دارد. مبلغ قرارداد وی هشت تا ۹ هزار یورو است و باید مسایل دیگری چون اقامت و تغذیه و حضور در ایران هم در نظر بگیریم. نام و اصلیت این سرمربی را نمی‌توانم بگویم زیرا حاشیه سازی زیاد است و او گزینه بسیار خوبی برای تیم جوانان به شمار می‌رود. همچنین سرمربی جوانان باید مدرس بین المللی باشد تا به مربیان داخلی کمک کند.

وی تاکید کرد: سرمربی تلفنی به در ما نمی‌خورد و باید در ایران حضور داشته باشد و هزینه این سرمربی بر عهده ماست و هماهنگی و مذاکرات برعهده فدراسوین هندبال خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه اشتادسازه اضافه کرد: تاکنون به هشت مربی ایمیل فرستادیم و اسامی را به فدراسیون اعلام می‌کنیم. در واقع متولی اصلی این مذاکرات فدراسیون است. وقتی هزینه سرمربی را می‌دهیم مسلما این حق را داریم تا در انتخاب کادر فنی تیم هندبال جوانان نقش پرپرنگی داشته باشیم. همچنین بعد از مسابقات لیگ برتر اولین اردوی تیم جوانان را برگزار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در رشته‌های دیگر هم تیم‌داری می‌کنند، گفت: در لیگ تیرو کمان حضور داریم که اکنون اشتادسازه صدرنشین است. در والیبال دسته یک زنان و مردان هم حضور داریم. به دنبال تیم داری در دو و میدانی و کبدی هم هستیم.