به گزارش آوای ورزش،تیم بسکتبال نارسینا تهران تاکنون در تمام دیدارهای خود در لیگ برتر زنان پیروز شده است و در صدر جدول گروه اول قرار دارد. این تیم با جذب سه بازیکن خارجی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر محسوب می‌شود.

ندا عسگرنیا، سرمربی نارسینا در مورد شرایط تیم خود گفت: تا به امروز اتفاق‌های خوبی افتاده است و بدون شکست بوده‌ایم. امیدوارم بعد از این هم بازیکنان با تلاش این روند خوب را ادامه بدهند. البته پیروزی و صدرنشینی تیم ما ملاکی برای این نیست که حتما قهرمان می‌شویم. تمام هدفمان قرار گرفتن روی سکو است، اما رقبایمان واقعا خوب هستند و از نفرات با تجربه‌ای استفاده می‌کنند. از طرف دیگر بسکتبال غیر قابل پیش بینی است، بنابراین تلاش می‌کنیم تا به بهترین امسال دست پیدا کنیم.

او در ادامه افزود: سعی کرده‌ایم برنامه‌هایمان را بر اساس منطق و کیفیت مسابقات سازماندهی کنیم که خوشبختانه تاکنون نتیجه گرفته‌ایم اما تیم‌های دیگر هم برنامه‌ریزی خود را دارند و گروه ما در دور برگشت بکش بکش است. تیم‌های گروه اول سخت هستند و مسابقات رسما میدان جنگ است.

سرمربی نارسینا در مورد تاثیر حضور مربی و بازیکنان خارجی در لیگ برتر بسکتبال زنان ایران گفت: مربی خارجی مهرام تازه آمده است و مطمئنا زیرساخت‌های اولیه تیم از قبل به صورت منطقی چیده شده بوده و این مربی بهترش می‌کنند. حضور مربیان و بازیکنان خارجی روی کیفیت لیگ تاثیر می‌گذارد و باید برای بسکتبالمان خوشحال باشیم‌. تا جایی که می‌دانم برای اولین بار بعد از انقلاب، این تعداد لژیونر و بازیکن خارجی در لیگ داریم. ما هم دو بازیکن خارجی داریم و نفر سوم هم که نیجریه‌ای_آمریکای است به تازگی به ما پیوسته و در پست ۴ و ۵ بازی می‌کند.

او در مورد حقوق و هزینه‌هایی که بازیکنان خارجی دریافت می‌کنند، گفت: اسپانسر هر تیمی به تناسب بودجه‌ای که برای تیم خود در نظر گرفته، بازیکن جذب می‌کند. ممکن است یک بازیکن با درصد بالاتری جذب شود، اما اگر بخواهیم بسکتبال را بهبود دهیم باید بازیکنان خارجی تزریق کنیم، تا روزی به جایی برسیم که بازیکنان ایران در کشورهای دیگر لژیونر شوند چون واقعا پتانسیل بالایی دارند و مطمئن هستم که در آینده اتفاق می‌افتد.

عسگرنیا در مورد دیدارهای باقی مانده تیم نارسینا در دو هفته پایانی دور برگشت گفت: این هفته مسابقه سختی با گروه بهمن خواهیم داشت. این تیم به برد نیاز دارد و با انگیزه به زمین می‌آید. ما هم برای حفظ صدرنشینی به این برد نیاز داریم‌، بنابراین مطمئنم که بازی قشنگی خواهیم داشت و افسوس می‌خورم که تماشاگران نمی‌توانند شاهد این مسابقه باشند. هفته آخر هم دو بازی مقابل نامی نو و مهرام داریم و با توجه به اینکه زمان برای ریکاوری خیلی کم است، کار سخت می‌شود.

سرمربی تیم بسکتبال زنان نارسینا در پایان از رسانه‌ها به دلیل انعکاس اخبار زنان تشکر و بیان کرد: از شما تشکر می‌کنم که اخبار را رسانه‌ای می‌کنید تا بقیه از وضعیت بسکتبال آگاه شوند. خانم‌های ایرانی با توجه به افتخاراتی که در محدودیت‌ها خلق می‌کنند، بی‌نظیر هستند و اخبار شما باعث می‌شود که مردم بیشتر با آنها آشنا شوند.