به گزارش آوای ورزش،محمدرضا آقاکوچکی در خصوص شروع فعالیت بسکتبال ناشنوایان در ایران، اظهار داشت: رشته ورزشی بسکتبال در ورزش ناشنوایان اصلا وجود نداشت و تشکیل تیم از سال ۹۰ در کشورمان استارت‌ خورد. بر همین اساس بسکتبال ناشنوایان در ایران بسیار جوان است. در آن زمان برای ساختن یک تیم شرایط بسیار سختی داشتیم و با اساتید این رشته کار را استارت زدیم. از طریق فدراسیون نامه‌نگاری‌ها صورت گرفت و حتی هیأتی استانی نداشتیم. مربیان منتخب را به استان‌ها فرستادیم و استعدادیابی انجام شد.

وی افزود: هر چیزی که هم اکنون در بسکتبال ناشنوایان وجود دارد، حاصل دست رنج خیلی از افراد تیم‌مان است. جمع کردن این نفرات فقط کار یک نفر نیست و هنوز هم کار تیمی برای موفقیت ادامه دارد. مجموعه حرفه‌ای و کمیته‌های مختلف استعدادیابی، داوران، مربیان و شورای فنی تمام نفرات شایسته و اصلح را معرفی کردیم تا در تمام زمینه‌ها و گسترش این رشته ورزشی به ما کمک ‌کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ناشنوایان در پاسخ به این سوال که آیا تیم فعلی تجربه‌ حضور در میادین بین‌المللی را دارد، عنوان کرد: این تیمی که هم اکنون برای مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ بزریل خود را آماده می‌کند برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به مسابقات آسیایی در تایوان اعزام شده‌اند. در آن زمان برای شرکت در این مسابقات، چند نفر کم داشتیم و خودمان بسکتبالیست تربیت کردیم و حتی چهار نفر از رشته والیبال به کمک ما آمدند. در گروه‌مان استرالیا و چین دو قدرت اصلی بسکتبال ناشنوایان حضور داشتند که با ۹ اختلاف به چین باختیم. فلیپین و هند را بردیم و حضور بسیار آبرومندانه در تایوان داشتیم. همه مربیان تیم‌های مختلف اذعان داشتند تیم ایران بسیار جنگنده و تاکتیکی بازی می‌کرد.

آقاکوچکی با اشاره به اینکه هم اکنون تیم بسیار خوب و مستحکم‌تری از مسابقات آسیایی سال ۲۰۱۵ داریم، خاطرنشان کرد: با کمی دید باز و نتیجه‌گرا نبودن، مطمئنا حضور موفقی خواهیم داشت. در حال حاضر استعدادهای خیلی خوبی در تیم‌مان حضور دارند و امیدوارم نتایجی بهتری نسبت به سال ۲۰۱۵ در مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ بزریل در مالزی بگیریم و به المپیک صعود کنیم.