به گزارش آوای ورزش، در جذابترین دیدار هفته گذشته گروه الف دو تیم بالای جدولی شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان به مصاف یکدیگر رفتند و تیم شهرداری گرگان توانست با پیروزی ۷۸_۸۷ صدر جدول را همچنان در انحصار خود نگه دارد.

در این دیدار برای تیم پالایش نفت آبادان امیر صدیقی، سعید داورپناه، رسول مظفری، عدنان شاوردی و محمد حسن زاده به میدان رفتند و در تیم شهرداری گرگان نیز مایک رستم پور، محمد جمشیدی، کیوان ریاعی، نوید رضایی فر و پری پتی پنج بازیکن آغاز کننده بودند. اگرچه بنی کوچویی گارد راس ایرانی_ آمریکایی تیم آبادان در سالن مسابقه حضور داشت، اما بازی را از سکوی تماشاچیان دنبال می کرد.

  • پیروزی گرگانی ها با پرتاب های سه امتیازی در کوارتر اول

اولین دو امتیازی این دیدار توسط عدنان شاوردی گاردراس جوان آبادانی ها به دست آورد و سپس یک سه امتیازی از سوی آبادانی ها بازی را ۰_۵ به نفع آنها پیش انداخت اما مایک رستم پور با یک سه امتیازی، موتور گرگانی ها را روشن کرد تا در این کوارتر شاهد سه امتیازی های بیشتری از بازیکتان گرگان باشیم. در زمانی که آبادانی ها از حریف پیش بودند، سینا واحدی با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را کاهش داد و سپس نوبت محمد جمشیدی بود که اقدام به پرتاب سه امتیازی کند و گرگانی ها را ۱۵_۱۶ از حریف پیش بیاندازد. در دقایق پایانی این کوارتر حامد سهراب نژاد و آرن داوودی که به تازگی مصدومیت را پشت سر گذاشته، به جای شاوردی و صدیقی برای آبادان به میدان آمدند و سهراب نژاد با ورودش یک دو امتیازی و سپس یک سه امتیازی به دست آورد اما این کوارتر با نتیجه ۱۹_۲۵ به سود گرگانی ها به پایان رسید.

  • آبادانی ها اختلاف را کاهش دادند

کوارتر دوم با پرتاب دو امتیازی محمد جمشیدی آغاز شد و سپس اشکان خلیل نژاد برای آبادان یک پرتاب سه امتیازی به ثمر رساند تا مهران شاهین طبع درخواست وقت استراحت کند. اما این زمان استراحت نیز نتوانست مانعی در امتیازگیری خلیل نژاد شود و این بازیکن بعد از زمان استراحت بلافاصله یک پرتاب سه امتیازی دیگر به ثمر رساند و اختلاف امتیازی را کاهش داد. این کوارتر با نتیجه ۴۰_۴۳ به نفع گرگان به پایان رسید.

در نیمه نخست نوید رضایی فر با کسب ۱۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان بود و محمد جمشیدی و کیوان ریاعی نیز با تاثیرگذاری +۱۲ موثرترین بازیکنان گرگان نام گرفتند. در آنسوی میدان حامد سهراب نژاد هم با تاثیرگذاری +۱۲ موثرترین بازیکن آبادانی ها بود.

  • چهار فوله شدن دو بازیکن آبادان و تکنیکال فول نوید رضایی فر

سعید داورپناه بازیکن تاثیرگذار آبادان در ابتدای کوارتر سوم با یک اقدام دو امتیازی اختلاف را به عدد یک کاهش داد. اما زمان زیادی از این کوارتر نگذشته بود که رسول مظفری خطای چهارم خود را انجام داد و سپس آرن داوودی نیز در دقیقه ۸ این کوارتر چهارفوله شد تا کار آبادانی ها با دو بازیکن چهار فوله برای ادامه این دیدار سخت شود. این کوارتر پرفشار و با خطاهای بسیار پیگیری می شد. نوید رضایی فر از تیم شهرداری گرگان با کوبیدن توپ بر روی زمین تکنیکال گرفت و این فرصتی شد تا آبادانی ها بازی را از حریف بگیرند و شش امتیاز پیش بیافتند. اما گرگانی ها که برای تثبیت جایگاهشان در جدول به این پیروزی احتیاج داشتند، امتیازات عقب افتاده را جبران کردند و نوید رضایی فر با یک پرتاب سه امتیازی بازی را در امتیاز ۶۰ به تساوی رساند. سپس گرگانی ها یک دو امتیازی دیگر به دست آوردند و کوارتر سوم با نتیجه ۶۰_۶۲ به پایان رسید.

  • گرگانی ها پیروز شدند و در صدر جدول باقی ماندند

در کوارتر چهارم آبادانی ها برای پیروزی در این دیدار اقدام های موفق سه امتیازی انجام دادند، اما بازی درخشان محمد جمشیدی، نوید رضایی فر و کیوان ریاعی برای گرگان برتری را همچنان برای آنها حفظ کرده بود. پری پتی گارد راس آمریکایی تیم گرگان در یک دقیقه پایانی این دیدار به شدت آسیب دید و قادر به ادامه بازی نبود.با این حال این موضوع مانعی برای پیروزی گرگانی ها نشد و درنهایت تیم گرگان با نتیجه ۷۸_۸۷ برابر سختترین رقیب خود به پیروزی رسید و جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد.

در این دیدار محمد جمشیدی با کسب ۲۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۹ پاس منجر به گل، ۲ توپربایی و تاثیرگذاری +۲۹ ستاره میدان و تیم شهرداری گرگان بود. نوید رضایی فر نیز در این دیدار بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشت و با کسب ۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان نام گرفت.

در آنسوی میدان محمد حسن زاده با کسب ۸ امتیاز، ۱۶ ریباند، سه توپربایی و دو پاس منجر به گل موثرترین بازیکن آبادانی ها بود و سعید داورپناه با کسب ۱۷ امتیاز و ۶ پاس منجر به گل بیشترین امتیاز را برای تیمش به دست آورد.

 

کیانا شادرو