به گزارش آوای ورزش، فدراسیون دوچرخه سواری که با یک سهمیه حضور خود در المپیک را قطعی کرده بعد از ۱۷ روز بلاتکلیفی بالاخره صاحب سرپرست شد. افشین داوری که بارها به عنوان سرپرست در فدراسیون‌های مختلف مشغول به کار شده است از هفته گذشته مسئولیت سرپرستی دوچرخه سواری را برعهده گرفت تا مجمع این فدراسیون را هرچه زودتر برگزار کند.

افشین داوری در خصوص اینکه «فدراسیون دوچرخه سواری از رشته‌های المپیکی است، در مجموع آیا آشنایی با شرایط این رشته دارد یا خیر؟»، گفت: من سالهاست در حوزه ورزش هستم. امیدوارم با تجربه‌ای که در این سال‌ها از بخش اجرایی ورزش به دست آورده ام و همچنین ارتباطاتی که دارم اجازه ندهم این رشته دچار خلائی شود به خصوص که دوستان در این مدت زحمت کشیده‌اند و مسیر خود را خوب رفته‌اند. البته که در این یک سال اخیر به دلیل این بیماری و بحث‌های دیگر کمی از فعالیت‌هایش کاسته شد.

وی در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی دوچرخه سواری هم گفت: به دلیل نزدیکی مسابقات قهرمانی آسیا در بخش جاده و استقامت اردوها از چند روز قبل شروع شده و قرار است تا ششم بهمن ماه ادامه پیدا کند. مسابقات بخش سرعت قهرمانی آسیا هم خردادماه در قزاقستان برگزار می‌شود که قرار است اردوهای آن بخش هم به زودی آغاز شود و برنامه‌های تمرینی رکابزنان به طور منظم ادامه پیدا کند.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در مورد برگزاری انتخابات این فدراسیون هم یادآور شد: برگزاری انتخابات فدراسیون فرض اول ماست. باید در مورد استان‌هایی که مجامع آنها هنوز برگزار نشده جهت برگزاری هر چه زودتر مجمع اقدام کنیم. اگر هم مشکلی دارند آنها را برطرف کنیم تا بتوانیم مجامع شان را به سرانجام برسانیم. تلاش ما این است که هر چه سریع‌تر مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار شود تا فدراسیون دوچرخه سواری رئیس خود را شناخته و انتخاب شود تا در آینده دچار چالش و خلاء نشود.

داوری در خصوص اینکه « آیا قصد حضور در انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری را دارد؟»، هم گفت: اصلاً قصد چنین کاری را ندارم و تنها تلاشم این است که هر چه سریع‌تر انتخابات فدراسیون برگزار شود.