به گزارش آوای ورزش،طبق اعلام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا قرار است مسابقات گزینشی المپیک توکیو در سطح این قاره طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ اسفندماه در قطر برگزار شود.

بر اساس نتیجه رقابت های انتخابی تیم ملی که سال گذشته برگزار شد، نوشاد و نیما عالمیان در بخش مردان همراه با ندا شهسواری و شیما صفایی در بخش بانوان نمایندگان اعزامی ایران به این رقابت ها هستند. این پینگ پنگ بازان در صورت نتیجه نگرفتن از مسابقات گزینشی قاره در منطقه آسیای میانه در مسابقات جهانی انتخابی المپیک (۲۵ تا ۲۸ اسفندماه) شرکت می کنند که بلافاصله در قطر برگزار خواهد شد.

ملی پوشان تنیس روی میز ایران در حالی این دو رویداد را پیش رو دارند که همچون نمایندگان دیگر کشورها، طی ماه های گذشته هیچ اردو و رویدادی – در سطح ملی- نداشته اند با این حال رئیس فدراسیون نسبت به نتیجه گیری آنها در قطر و کسب سهمیه المپیک خوش بین است.

مهرداد علی قارداشی در این خصوص گفت: اغلب کشورها شرایط مشابه ایران دارند یعنی ورزشکاران‌شان در ماه های اخیر به خاطر کرونا کمتر اردو و رویدادی با تیم ملی کشورشان داشته اند. طبیعتا این وضعیت تاثیر خاص خود را روی ورزشکاران گذاشته است با این حال پینگ‌پنگ‌بازان ایران با پیگیری تمرینات‌شان، آمادگی نسبی خود را حفظ کردند.

وی در این رابطه ادامه داد: برادران نیما عالمیان تا زمانی که در ایران بودند کنار یکدیگر پیگیری تمرینات‌شان بودند. بعد از آن هم به فرانسه رفتند تا در لیگ های باشگاهی این کشور شرکت کردند. حضور در رقابت های باشگاهی این کشور برای نوشاد و نیما که چندماه از مسابقات داخلی و بین المللی دور بودند، یک حُسن بود. البته در عین حال آنها در لیگ ایران هم بازی کردند. حضور همزمان در لیگ دو کشور شاید برای ورزشکاران کمی سخت باشد اما فکر می کنم از حیث آماده سازی برای نوشاد و نیما عالمیان خوب بود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین به وضعیت ملی پوشان ایران در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: فیلم های دریافتی از تمرینات ندا شهسواری و شیما صفایی هم حاکی از آن بود که این دو نفر به طور جدی پیگیر آماده سازی خود هستند. ندا شهسواری که صبح ها و عصرها در کنار برخی اعضای خانواده خود که در رشته تنیس روی میز هستند، تمریناتش را دنبال می کرد. شیما صفایی هم زیر نظر پدرش که مربی تربیت بدنی است تمرین داشته است. در ادامه هم این دو نفر در لیگ بانوان شرکت کردند. در کل اینکه بازیکنان‌مان از نظر آماده هستند، فقط اینه از نظر مسابقه ای از شرایط ایده آل دور بوده اند.

قارداشی با تاکید بر اینکه این شرایط یعنی دوری از مسابقات برای اغلب کشورها و بازیکنان‌شان وجود داشته، تصریح کرد: فرصت ۵۰ – ۴۰ روزه که تا زمان مسابقات قطر در پیش داریم یک فرصت طلایی برای ما است که نباید آن را از دست بدهیم. باید بهترین استفاده را از آن داشته باشیم تا بازیکنان به لحاظ روحی و روانی هم به بهترین آمادگی برسند. دراین صورت و اگر روز مسابقه هم شرایط ایده آلی داشته باشند، می توانند نتیجه بگیرند.

وی با یادآوری اینکه بعد از برگزاری مرحله برگشت لیگ برتر اردوی تیم های ملی آغاز می شود، تاکید کرد: در مجموع اینکه نسبت به مسابقات گزینشی المپیک و نتیجه گیری نمایندگان کشورمان در این رقابت ها خوش بین هستم اما به طور قطعی در مورد آن صحبت نمی کنم. در مورد این رویداد و کسب نتیحه از آن قولی نمی دهم اما خوش بین هستم که همچون دوره گذشته بتوانیم صاحب سهمیه شویم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز یادآور شد: برای المپیک ریو، در مسابقات گزینشی آسیای میانه و در بخش پسران نوشاد و نیما عالمیان دیدار فینال را برگزار کردند که طی آن نیما صاحب سهمیه شد. در بخش بانوان هم ندا شهسواری در دیدار فینال بازی باخته را به نفع خود برگرداند و به سهمیه دست یافت. خوش بین هستیم که در قطر هم نمایندگان مان بتوانند عملکردی ایده آل داشته باشند و کسب سهمیه کنند.