به گزارش آوای ورزش،نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال در خصوص اعزام تیم‌های ملی بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ بزرگسالان و ۲۰۲۲ جوانان و نوجوانان اظهار کرد: در خصوص تیم ملی جوانان که از پیراهن تیم ملی هم رونمایی و کارها انجام شده است و فقط منتظر مجوز ستاد کرونا هستیم. برای تیم ملی نوجوانان هم برنامه‌ریزی شده و بعد از اخذ مجوز اردوهایشان آغاز خواهد شد. برای بزرگسالان هم باید جلسه‌ای برگزار کنیم و ببینیم شرایط چیست.

الهام سلوکی در ادامه گفت: به محض اینکه مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی را بگیریم کار را آغاز خواهیم کرد. هنوز ستاد کرونا به ما مجوز دو شهری که قرار است اردوها در آن برگزار شود را نداده است.

نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال افزود: تیم دختران جوان ما مهیا است و تمام موارد لازم برای تشکیلش دیده شده است. برای تیم دختران نوجوان هم کارها انجام شده و در حال نهایی شدن هستیم. به محض اینکه ستاد کرونا مجوز آغاز اردو را بدهد ما کادر و اسامی تیم‌های ملی در رده‌های پایه را معرفی خواهیم کرد.

وی در خصوص تشکیل تیم ملی بزرگسالان گفت: طبق صحبتی که پیش از این هم داشتم و با توجه به نظر فدراسیون و افراد حاضر در جلسات متعدد قرار است بیشتر روی رده‌های پایه کار کنیم. به احتمال زیاد تیم ملی بزرگسالان در سال آینده در مسابقات چهارجانبه‌ای که خودمان در نظر گرفته‌ایم و مسابقات غرب آسیا شرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که اعزام نشدن تیم ملی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا دور ماندن از حریفان نیست؟ گفت: اسپانسر تیم جوانان باشگاه اشتادسازه قرار است برای تیم ملی مربی خارجی به خدمت بگیرد. ما هم از این موضوع استقبال کرده‌ایم. در حال حاضر تورنمنتی هم نیست که قرار باشد تیم ملی بزرگسالان را به آن مسابقات اعزام کنیم. تیم ملی بزرگسالان را به مسابقات غرب آسیا و مسابقات چهارجانبه اعزام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مسابقات قهرمانی آسیا بانوان در مردادماه انجام خواهد شد و تیم ملی بانوان ایران در دوره قبل همانند تیم ملی مردان ششم آسیا شد چرا تصمیم گرفته‌اید تیم ملی را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نکنید؟ گفت: نمی‌گویم اعزام نمی‌شود. تاریخ این مسابقات به تازگی اعلام شده است، هفته آتی جلسه خواهیم داشت و در موردش صحبت خواهیم کرد.

سلوکی افزود: به خاطر شرایط کرونا برای برگزاری مسابقات و اردوها مشقت هایی داریم و با سختی می‌توانیم رویدادها را برگزار کنیم. در حال حاضر مسابقات دسته یک که به میزیانی شاهرود در حال انجام است با سختی‌های زیادی روبه رو است. برای برگزاری اردوها هم این مشقت‌ها را خواهیم داشت چون ستاد مقابله با کرونا به سادگی مجوز برگزاری اردوها را نمی‌دهد.

او در ادامه در خصوص برگزاری لیگ دسته یک بانوان گفت: لیگ دسته یک ما با مشقت‌های زیادی در حال انجام است و فشار زیادی روی ما است. تیم‌های خوبی در این دوره از مسابقات حاضر شده‌اند که برخی از آنها حامی مالی مسابقات هم هستند. ما می‌خواهیم بیشتر باشگاه‌داری کنیم تا اینکه هیات‌ها در مسابقات تیم دهند. سال گذشته هیات‌ها تیم‌داری می‌کردند اما امسال باشگاه‌های خوبی به این رشته آماده‌اند و امیدواریم بتوانیم بهره برداری خوبی داشته باشیم. این‌ها اسپانسرهای پایدار هستند که می‌توانند در رده‌های ملی هم کمک کننده باشند.

سلوکی در خصوص مسابقات لیگ برتر بانوان نیز گفت: دور برگشت مرحله دوم مسابقات را در اواخر دهه دوم بهمن خواهیم داشت. هنوز میزبان و تاریخ برگزاری مسابقه نهایی نشده است. در پایان این مرحله دو تیم برتر هرگروه وارد پلی آف خواهند شد و با هم رقابت خواهند کرد.