به گزارش آوای ورزش، روز گذشته دو تیم شیمیدر قم و ذوب آهن اصفهان در دیداری پرفشار و سنگین به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت تیم شیمیدر در پایان دومین وفت اضافه توانست با نتیجه ۸۹_۹۲ به برتری دست یابد.

سجاد مشایخی، فرید اصلانی، محمد یوسفوند، محمد ترابی و سویتنی پنج بازیکن آغاز کننده تیم ذوب آهن اصفهان بودند و در آنسوی میدان نیز کلوین آمایو، رافی درغوکاسیان، ارسلان کاظمی، عماد سلمانی و نیکولا پوپوویچ برای تیم شیمیدر به میدان آمدند.

  • پیروزی ذوبی ها با بازر بیتر مشایخی در نیمه نخست

فرید اصلانی نخستین دو امتیازی این دیدار را به ثبت رساند و بلافاصله کلوین آمایو با یک پرتاب سه امتیازی شیمیدری ها را پیش انداخت. هر امتیاز در این سوی میدان پاسخی در آنسوی میدان داشت و بیانگر این موضوع بود که این دیدار غیرقابل پیش بینی خواهد بود. شیمیدری ها کوارتر نخست را با نتیجه ۱۸_۲۱ به پایان رساندند. در کوارتر دوم ذوبی ها با بازی خوب فرید اصلانی و سجاد مشایخی برتری را از شیمیدری ها پس گرفتند و توانستند با پیروزی ۳۷_۳۵ به رختکن بروند. از نکات جالب این نیمه بازر بیتر سجاد مشایخی بود که باعث پیروزی ذوبی ها در این کوارتر شد.

در نیمه نخست سجاد مشایخی با ۱۲ امتیاز و فرید اصلانی با ۱۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان ذوب آهن و میدان بودند. همچنین برای تیم شیمیدر نیز نیکولا پاپوویچ با ۱۰ امتیاز و مهراد آتشی با ۷ امتیاز بیشترین امتیاز را به دست آوردند.

  • تساوی دو تیم در وقتهای قانونی

در کوارتر سوم ذوبی ها ریتم بازی را به دست گرفتند و حتی اختلاف را به ۱۱ امتیاز نیز رساندند. در نیمه این کوارتر مهدی اسماعیلی یک تکنیکال فول گرفت و ارسلان کاظمی که از ابتدای این دیدار در میدان حضور داشت در دقیقه ۳ کوارتر سوم از روی پرتاب های پنالتی نخستین امتیاز خود را در این دیدار به دست آورد. این کوارتر با نتیجه ۵۲_۶۰ به سود شاگردان فرزاد کوهیان به پایان رسید. در این کوارتر فرید اصلانی که بازی خوبی را برای تیمش به نمایش گذاشته بود، از ناحیه پا آسیب دید و قادر به ادامه بازی نبود.

محمد ترابی اولین قربانی این بازی در دقیقه ۷:۵۶ بود که با خطا روی ارسلان کاظمی ۵ فوله و از زمین بازی خارج شد. در دقیقه ۶:۴۱ کوارتر چهارم در شرایطی که تیم ذوب آهن ۶۰_۶۲ از حریف پیش بود، محمدرضا اکبری یک پرتاب سه امتیازی به ثمر رساند و سپس رو به نیمکت تیم شیمیدر خوشحالی کرد تا بلافاصله از سوی داور دیدار یک تکنیکال بگیرد. عماد سلمانی نیز از این فرصت استفاده کرد و دو پرتاب آزاد خود را به ثمر رساند تا نتیحه ۶۲_۶۵ به سود ذوبی ها باشد و اختلاف کم شود. پس از آن نوبت محمد یوسفوند بود که پنجمین خطای شخصی خود را بر روی ارسلان کاظمی انجام دهد و از زمین خارج شود. ارسلان کاظمی نیز با به ثمر رساندن هردو پرتاب خود اختلاف را به عدد یک کاهش داد و سپس مهراد آتشی با یک سه امتیازی ۶۵_۶۷ شیمیدر را پیش انداخت. در یک دقیقه پایانی این کوارتر سه بار بازی به تساوی رسید تا در نهایت در پایان وقتهای قانونی هر دو تیم به تساوی ۷۴_۷۴ برسند و بازی به وقتهای اضافه کشیده شود.

  • پیروزی شیمیدر با درخشش عماد سلمانی

در نخستین وقت اضافه این دیدار مجید رحیمیان، بازیکن ذوب آهن نقش به سزایی برای تیمش ایفا کرد. در شرایطی که عماد سلمانی در ثانیه پایانی این وقت اضافه با پرتاب دو امتیازی شیمیدری ها را ۷۲_۷۴ پیش انداخت، مجید رحیمیان با تیزهوشی از بازیکن خارجی شیمیدر خطا گرفت و با به ثمر رساندن هر دو پرتاب آزاد، تیم ذوب آهن را از شکست در این وقت اضافه نجات داد.

در وقت اضافه دوم نیکولا پاپوویچ خیلی سریع از بازیکنان ذوب آهن خطا گرفت و هردو پرتاب خود را به ثمر رساند و بار دیگر مجید رحیمیان با یک پرتاب دو امتیازی بازی را به تساوی کشید. اما در نهایت شیمیدری ها با بازی فوق العاده عماد سلمانی توانستند در نهایت با نتیجه ۸۹_۹۲ در این دیدار سنگین و پرفشار به پیروزی برسند و جایگاه خود را در دوم جدول تثبیت کردند.

 

کیانا شادرو