به گزارش آوای ورزش،پس از لغو لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ و ادامه شیوه ویروس کرونا در جهان، فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت، لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را با همان ساختار قبلی ولی به صورت متمرکز در یک کشور برگزار کند.

این تصمیم شورای لیگ ملت‌ها، با توجه به ادامه روند شیوع بیماری کرونا، ادامه مشکلات پروازی، کاهش تعداد پرواز و برای تضمین سلامت اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی مسابقات گرفته شده است تا ۱۶ تیم شرکت‌کننده، در یک کشور و در محیطی سالم مسابقات خود را برگزار کنند.

در حالی که میزبان نهایی لیگ ملت‌ها در ماه آینده اعلام خواهد شد، دو کشور چین و آمریکا از قبول میزبانی امتناع کرده‌اند، ولی لهستان خواهان برگزاری این مسابقات شده است.

یاسک گاسپشک رئیس فدراسیون والیبال لهستان در این مورد گفت: تدارک دیدن و آماده‌سازی حداقل دو سالن برای برگزاری ۱۴۰ مسابقه در ۴۰ روز، کار سختی است. ضمن اینکه باید هتل مناسب برای اسکان ۴۰۰ نفر را نیز مهیا کنیم. ما این کار را برای هواداران لهستانی انجام خواهیم داد، چون آنها باید چنین رویدادی را ببینند.

رئیس فدراسیون والیبال لهستان ادامه داد: مهمترین مسئله در حال حاضر، شروع مجدد رقابت‌های بین‌المللی است. والیبال باید تلاش کند تا به شرایط عادی برگردد هر چند که شیوه جدید برگزاری مسابقات از نظر روانشناسی اشتباه است. هر بازیکنی وقتی در کشور خودش به میدان می‌رود، حس بهتری دارد حتی اگر هیچ تماشاگری در سالن نباشد.