به گزارش آوای ورزش و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسعود آرمات درباره نحوه انتخاب بازیکنان دعوت شده به اردوهای انتخابی تیم والیبال نوجوانان ایران، اظهار داشت: حدود ۸۰ نفر افراد انتخاب شده، از لیگ برتر والیبال نوجوانان که به میزبانی کاشان برگزار شد و منتخب بازیکنان معرفی شده هیئت‌ها از چهار استان البرز، زنجان، تهران و قزوین هستند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران تصریح کرد: برنامه بررسی نفرات پیشنهاد شده از دیگر هیئت‌های استانی نیز در دست اقدام است. بازیکنانی که در لیگ برتر نوجوانان حاضر نبودند نیز اگر از سوی هیئت‌های استانی معرفی شوند، حتما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

آرمات با بیان این که اردوی‌های انتخابی تیم والیبال نوجوانان پسر از روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود و برای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، دعوت‌شدگان در گروه‌های ۲۵ نفره به اردوها می‌آیند، گفت: هر مرحله اردو، در مدت سه روز برگزار خواهد شد و توانایی بازیکنان از نظر پارامترهای مد نظر سنجیده خواهد شد. در نهایت بهترین نفرات به اردوی آماده‌سازی که از اول اسفند برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

وی تصریح کرد: بنابراین تا پایان بهمن ماه، سه روز اردو و یک روز استراحت خواهیم داشت تا تمامی منتخبین کشور، در پنج تا شش اردوی انتخابی شرکت کنند. پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۱۲۰ نفر در این اردوها شرکت کنند و در نهایت، ۴۰ نفر از بهترین‌ها در اردوی آماده‌سازی شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با بیان این که این نفرات تا پایان سال در اردو خواهند بود، گفت: در سال آینده، از بین آن‌ها ۲۵ نفر برتر برای شرکت در اردوهای آماده‌سازی دعوت خواهند شد. البته بازیکنان انتخابی باید در تمامی اردوها عملکرد خوبی داشته باشند و در غیر این صورت، نفرات جایگزین به اردو دعوت خواهند شد.

آرمات در پایان درباره فهرست نفرات دعوت شده به اردو گفت: اردوهای انتخابی از روز دوشنبه ۱۳ بهمن در تهران آغاز می‌شود و فهرست اولیه نفرات که تا کنون انتخاب شده‌اند، امروز (شنبه) اعلام خواهد شد. بازیکنان دعوتی حتما باید برای حضور در اردو، تست PCR داشته باشند. افراد در خوابگاه فدراسیون مستقر می‌شوند اما تمرینات در آکادمی ملی المپیک (مجموعه ورزشی انقلاب تهران) برگزار خواهد شد. فهرست بازیکنانی که در هفته آینده نیز برای شرکت در اردو انتخاب می‌شوند، در مرحله دوم اعلام خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان است و تیم کشورمان با هدایت مسعود آرمات در این مسابقات با ۱۹ تیم برتر جهان رقابت خواهد کرد.