به گزارش آوای ورزش،کیکاووس سعیدی در خصوص عضویت اشرف امینی در کمیته فنی فدراسیون جهانی اظهار داشت: کاراته ایران به لحاظ سطح فنی و مدال‌آوری در دنیا جایگاه ممتازی دارد و جزو چهار، پنج کشور اصلی دنیا در بخش قهرمانی است. کسب کرسی و جایگاه‌های بین‌المللی نیز می‌تواند هم به ارتقا سطح قهرمانی ما کمک کند و هم باعث اعتبار و هویت بخشی بیشتر برای کاراته ایران باشد.

وی تصریح کرد:جایگاه شورای داوران و کمیته فنی در فدراسیون جهانی کاراته از جایگاه‌های بسیار مهمی هستند و به عنوان عضوی از جامعه کاراته جهان و ایران عضویت امینی را در کمیته فنی به حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته تبریک عرض می‌کنم و تبریک ویژه‌ای نیز به امینی نایب رئیس محترم بانوان فدراسیون کاراته دارم. از اینکه برای اولین بار یک بانوی ایرانی به عضویت کمیته فنی فدراسیون جهانی درآمد بسیار خوشحال هستم و این افتخاری برای بانوان کشورمان است.

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: IOC همواره تاکید دارد تا جایگاه زنان و مشارکت و حضور آنها در عرصه مدیریتی و اجرایی بیشتر دیده شود و بابت این اتفاق صمیمانه‌ترین تبریکات را به جامعه کاراته کشور عرض می‌کنم و برای امینی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. امیدوارم مسیر درست فدراسیون کاراته استمرار داشته باشد و با حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و صالحی‌امیری، در آینده کاراته ایران بتواند کرسی‌‌های مهم دیگری را نیز کسب و جایگاه‌هایی در شان کاراته کشور به دست بیاورد.

سعیدی با تاکید بر ظرفیت کاراته برای موفقیت در المپیک گفت: تمرکز همه ما در حال حاضر روی المپیک توکیو است و قطعاً فدراسیون‌های المپیکی از جمله کاراته تمرکز خود را روی المپیک گذاشتند. باید با حداکثر ظرفیت و توان برای موفقیت در المپیک توکیو آماده شویم و کاراته یکی از ظرفیت‌های بزرگ ما است و از این بابت باید حمایت لازم از این فدراسیون و رشته صورت بگیرد تا به امید خدا مدال‌های خوشرنگی را برای کاروان ورزش ما کسب کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص ناراحتی شهرام هروی در یک سال گذشته تصریح کرد: ناراحتی هروی به کاراته برنمی‌گردد و تا جایی که مطلع هستم، موضوع شغلی ایشان محدودیت‌هایی را ایجاد و باعث نگرانی‌اش شده است و همه باید کمک کنیم نگرانی سرمربی خوب و زحمتکش کاراته کشورمان را برطرف کنیم. با صالحی‌امیری موضوع را در میان گذاشتم و قرار شد در اولین فرصت ملاقاتی با هروی داشته باشیم و در راستای حل مشکل او قدم‌های لازم برداشته شود. مشکل هروی با توجه به ارتباط خوب بین صالحی‌امیری و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل حل است و به امید خدا این نگرانی حل خواهد شد.

وی در خصوص تعویق دوباره صدور رای پرونده جودو ایران عنوان کرد: فکر می‌کنم نباید از تعویق دوباره رای احساس نگرانی داشته باشیم. ما به لحاظ مستندات ارائه شده، مدارک موجود، شهود حاضر شده در دادگاه حکمیت ورزش، دفاعیات تیم هیئت اعزامی، حق را برای جودو کشورمان قائل هستیم. دادگاه حکمیت ورزش شاید بر این اساس تصمیم گیری را به تعویق انداخته است که بررسی‌های دقیق‌تر و مشورت‌های کارشناسی میدانی بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد تا رای عادلانه‌ای را صادر کند و تصور ما بر این است که اگر عادلانه قضاوت شود، رای باید به نفع ما باشد.