به گزارش آوای ورزش،مسعود آرمات که به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران انتخاب شده است، چندی پیش از سمت خود در تیم شهرداری قزوین برکنار شد.

وی درخصوص اتفاقاتی که رخ داد و در نهایت از جمع قزوینی‌ها جدا شد، اظهار داشت: روز اول که هدایت تیم والیبال شهرداری قزوین را برعهده گرفتم، اعلام کردم که چون تیم دیر تشکیل شده است قول می دهم تیم ما در جمع ۱۰ تیم برتر باشد و برای حفظ سهمیه لیگ برتر تلاش خواهیم کرد. همیشه گفتم که هدف اول ما حفظ تیم است و پس از آن نیم نگاهی به جمع ۸ تیم برتر و در نهایت ۴ تیم برتر مسابقات امسال داریم.

آرمات خاطرنشان کرد: من چه زمانی قول دادم که تیم ما حتماً به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کند؟ هیچ مربی از همان روز اول نمی گوید که تیمش قهرمان می شود. بهترین مربی ایران هم نمی تواند چنین قولی به مسئولان بدهد. برای اینکه بتوانم شوکی به تیم شهرداری قزوین وارد کنم تصمیم گرفتم از سمت خودم استعفا کنم و به تیم ملی نوجوانان برسم.

سرمربی سابق تیم والیبال شهرداری قزوین در پاسخ به اینکه چرا تیمی که قرار بود شگفتی ساز لیگ برتر باشد حالا در جمع تیم های پایانی قرار دارد، گفت: اگر تیم در آخرین روزهای حضور من در رده یازدهم قرار گرفت باید شرایط را بررسی کرد. ما با یک بازی کمتر نسبت به تیم خاتم اردکان در آن جایگاه قرار داشتیم.

وی افزود: در ادامه مسابقات توانستیم دو بازیکن خارجی هم جذب کنیم و خوشبختانه این بازیکنان در بازی های سخت به ما اضافه شدند تا بتوانند بهتر با تیم هماهنگ شوند. جواب این سوال را باید آخر فصل بدهم.

آرمات عنوان کرد: بازیکنی مثل علی نودوزپور هیچ وقت به تیم ملی نرفت و در تیم های باشگاهی هم اغلب به عنوان نفر دوم کار می کرد. بازیکنی که در تیم نظامیان حضور داشته و همراه با این تیم به مسابقات جهانی رفته، آیا بازیکن ملی حساب می شود؟ نودوزپور بازیکن خوبی است و بازی های وی را زیر سوال نمی برم. برای جذب بازیکن خارجی ما ابتدای فصل اقدام کردیم که به نتیجه نرسیدیم و به همین دلیل دو ماه پیش دوباره اقدام کردیم.

سرمربی سابق تیم والیبال شهرداری قزوین گفت: بازیکنان خارجی مدنظر ما در لیگ های دیگر مشغول بازی بودند و به دلیل کرونا دیر به جمع ما اضافه شدند. یکی از بازیکنان خارجی ما ساعت ۴ صبح رسید و ما ساعت ۱۰ صبح وی را برای اینکه خستگی از تنش خارج شود در کنار تیم قرار دادیم. چرخلو که بازیکن جوان تیم است در زمان چندان مورد استفاده قرار نگرفت، اما سوال من این است که حالا چرا موذن هم از او استفاده نمی کند؟

وی عنوان کرد: ما در ابتدا به دنبال جذب یک پاسور ایرانی بودیم، اما چون به گزینه مناسبی نرسیدیم از یک بازیکن خارجی استفاده کردیم. ما در این پست دچار مشکل بودیم. اول از همه موذن اعلام کرد که از پاسور خارجی استفاده کنیم و ما هم به این جمع بندی رسیدیم. ما در دور رفت ۳ بر یک به هورسان باختیم، اما حالا همین تیم با حضور بازیکنان خارجی ۳ بر صفر مغلوب هورسان شد.

آرمات در پاسخ به این سوال که چرا نتایج دور برگشت ضعیف تر از دور رفت است، تصریح کرد: برای اینکه اجازه ندادند من بمانم. من استعفا کردم، چون تمرکزم روی تیم ملی نوجوانان بود. من تیم شهرداری قزوین را رها نکردم، بلکه با مشورت مسئولان باشگاه قطع همکاری کردم. اگر من تا آخر فصل می ماندم می توانستم درمورد نتایج اظهارنظر کنم و اگر به اهداف مدنظر نمی رسیدیم تسلیم می شدم.

سرمربی سابق تیم والیبال شهرداری قزوین گفت: نظری افشار با ما تمرین کرد. ما با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با وی وارد مذاکره شدیم، اما همان شب تیم خاتم اعلام کرد که ما ۳۲۰ میلیون تومان به وی پرداخت می کنیم. نظری افشار به ما اعلام کرد که اگر ۲۵۰ میلیون بدهید من در قزوین می مانم وگرنه که به اردکان بروم. عصارزاده، مدیر باشگاه با این مبلغ اعلام رضایت کرد، اما نظری افشار در نهایت به من گفت که اجازه بدهید که قزوین را ترک کنم، چون شرایط اردکان بهتر است. اگر شما جای من بودید این بازیکن را نگه می داشتید؟

وی ادامه داد: با فرهاد قائمی صحبت کردیم. وی ۸۰۰ میلیون تومان از تیم هراز دریافت کرده است. آیا ما ۸۰۰ میلیون تومان داشتیم؟ مسئولان باشگاه به من اعلام کردند که ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون برای جذب بازیکن پول داریم. من درخواست کردم این مبلغ افزایش پیدا کند. احد رضایی در نیم فصل راهی ارومیه شد و تماس گرفت با مسئولان باشگاه گفت که پدر و مادر من مشکلاتی دارند که باید در کنار آنها باشم. ما به وی رضایت ندادیم، اما از جمع ما جدا شد. در مقابل ما جواد حسین آبادی را جذب کردیم.

سرمربی سابق تیم والیبال شهرداری قزوین درمورد جدایی پسر و دامادش از این تیم پس از جدایی خودش، تصریح کرد: زمانی که استعفا کردم گفتم که چون سعید شیرود، داماد من و میلاد آرمات، پسرم در این تیم هستند با جدایی من ممکن است از نظر روحی دچار مشکل شوند. باشگاه اعلام کرد که اگر خودشان دوست داشته باشند می توانند به کارشان ادامه دهند. شیرود به دلیل مصدومیتی که به واسطه کف پوش نامناسب سالن بابایی قزوین برایش ایجاد شده بود نخواست به تیم بازگردد.

آرمات گفت: باشگاه حمایت خوبی از من داشت و از مسئولان این تیم تشکر می کنم. در قزوین یک گروهی در فضای مجازی وجود داشت که از روز اول من را تخریب کرد. به هر حال من دست همه آنها با می بوسم، چون هر کسی که انتقاد می کند موجب پیشرفت آدم می شود.