به گزارش آوای ورزش، چند روزی است که نام افرادی برای تصدی هیات بسکتبال تهران مطرح شده است که هیچ سوابقی در زمینه مدیریتی و حتی بسکتبالی ندارند! در این بین تنها نام جعفر محمدپور داور بسکتبالی کمی آشنا میباشد.

آن طور که رسانه ها به این موضوع پرداختند گویا سناریوی انتصابات و مهندسی این انتخاباب تمامی ندارد تا جایی که سایت خانه بسکتبال که رسانه ی تخصصی بسکتبال است به این موضوع واکنش نشان داد،البته از پیگیری و رسد رسانه ها بگذریم صمد نیکخواه بهرامی هم به این جنجال فدراسیون که این روزها سر و صدا کرده انتقاداتی داشت که وی بیشتر روی حال بد این روزهای بسکتبال بحث و گفت و گو کرده است.

کمی از بحث انتخابات دوری کنیم در سایر نقاط عملکرد فدراسیون بسکتبال میتوان به وضوح دید که چطور سمت های کلیدی را چوب حراج میزنند و افراد بی تخصص را بر مسند این پست ها قرار میدهند!!! از مدیر تیم های ملی که حواشی سفرش به قطر از یاد هیچ کس نرفته تا دپارتمان آموزش و روابط عمومی که در ۳ سال هر کدام چند مدیر را به خود دیده است!

حال سوال اینجاست آیا این ضعف فدراسیون بسکتبال است که با هر کس دست دوستی میدهد به سال نشده آن دست را از بدنه فدراسیون کوتاه میکنند، این ضعف مدیریتی نیست که هیچ کس بیشتر از چند ماه دوام نمیاورد ؟یا شاید آقای رئیس قدرتی برای نگه داشتن تیم کاری خود ندارد؟

جواب این سوال هر چه که باشد شواهد نشان میدهد که فدراسیون بسکتبال ایران دچار مدیریت اتوکرات شده و راه حل این مشکل ورود کارشناسان وزارت ورزش و شخص معاونت فنی و ورزشی آن وزارتخانه میباشد زیرا عملکرد ضعیف یک فدراسیون باید مورد بررسی مقامات بالا دستی باشد.

در دو سال گذشته دکتر طباطبایی بارها در مصاحبه های خود اعلام کردند که نسل جدیدی در بسکتبال در حال پوست اندازی است اما چیزی که مشخص است کم کم پوست بسکتبال است که کنده شده اگر کمی به آمار استعدادهای سال ۱۳۸۰ در بسکتبال نیم نگاهی بیندازیم میبینیم که حتی حالا هم تیم ملی ایران مدیون حامد حدادی و صمد نیکخواه،کامرانی و بازیکنان همان سالها میباشد که این نشان از آن دارد که فدراسیون در بخش توسعه و زیر ساخت بسیار ضعیف عمل کرده است و تنها فکری که عوامل اجرایی دارند آوردن بازیکنانی است که وضعیت مالی خانوادگی خوبی دارند.

پس اگر این روزها شنیده شد که فردی بی تخصص سکان هدایت بسکتبال پایتخت را به دست گرفت نباید تعجب کرد!

متاسفانه امروزه در ورزش عملگرایی مهم نیست ،بلکه این مادی گرایی است که مورد اهمیت قرار دارد. با این حال امید میرود اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به موضوع انتخابات ورود کرده و یا همانند شطرنج و سایر رشته ها ی دیگر ثبت نام مجدد را در دستور کار خود قرار دهد.

 

اردوان میرزاآقابیک