به گزارش آوای ورزش، روز گذشته دو تیم مهرام تهران و شیمیدر قم در آخرین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف یکدیگر رفتند و شیمیدری ها با پیروزی نزدیک ۸۷_۸۹ طلسم شکست ناپذیری مهرامی ها را شکستند.

دیدار دو تیم مهرام تهران و شیمیدر قم راس ساعت ۱۷:۳۰ در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد. حامد حسین زاده، صمد نیکخواه بهرامی، آزمان زنگنه، امیرحسین خندانپور و مهدی کامرانی ۵ بازیکن آغازین تیم مهرام بودند. در آنسوی میدان نیز ارسلان کاظمی، مهراد آتشی، امیرحسین آذری و دو بازیکن خارجی جدید شیمیدر با نام های دیه گو و رولند برای تیمشان وارد زمین شدند.

آرمان زنگنه و مهدی کامرانی نخستین امتیازات این بازی را برای مهرام به ثمر رساندند و سپس رولند از روی پرتاب پنالتی دو امتیاز برای شیمیدری ها کسب کرد. بعد از آن امیرحسین خندانپور سنتر جوان مهرام ۶ امتیاز پیاپی به دست آورد و مهرام را ۲_۱۰ پیش انداخت. ارسلان کاظمی با یک دانک قدرتی و رافی درغوکاسیان و سپس رولند با پرتاب های خود شیمیدر را به یک قدمی مهرام رساندند. سامرز سنتر آمریکایی مهرام نیز نخستین امتیاز خود را با یک پرتاب سه امتیازی به دست آورد و در شرایطی که شیمیدر ۱۸_۲۲ پیش بود، حامد حسین زاده و آرمان زنگنه با پرتاب های سه و دو امتیازی تیم خود را با نتیجه ۲۲_۲۳ پیروز این کوارتر کردند.

در کوارتر دوم مهرامی ها توانستند اختلاف را بیشتر کنند اما بازی خوب دیگر بازیکن خارجی شیمیدر دیه گو و همچنین پرتاب سه امتیازی مهراد آتشی نتیجه را ۳۳_۳۳ به تساوی کشاند. با این حال پرتاب های سه امتیازی صمد نیکخواه، مهدی کامرانی و سامرز برای مهرام باعث شد مهرامی ها نیمه نخست را با برتری ۴۶_۵۱ به رختکن بروند.

در کوارتر سوم رولند در ثانیه های ابتدایی دو امتیاز برای شیمیدر به دست آورد اما قمی ها بازهم اسیر پرتاب سه امتیازی صمد نیکخواه بهرامی شدند و سپس مسعود سلیمانی با یک دانک قدرتی نیمکت تیم مهرام را به وجد آورد. این کار خیلی زود در آنسوی میدان با پرتاب سه امتیازی امیرحسین آذری پاسخ داده شد و سپس دیه گو بار دیگر امتیازات دو تیم را به تساوی کشاند. امیرحسین خندانپور، صمد نیکخواه و حامد حسین زاده با اقدامات موفق خود مهرام را از باخت در این کوارتر نجات دادند در ۲۲ ثانیه مانده به پایان این کوارتر، مهدی کامرانی با یک پرتاب سه امتیازی کار را تمام کرد تا مهرام در این کوارتر نیز با نتیجه ۶۸_۷۶ برنده میدان باشد.

شیمیدری ها کوارتر چهارم را طوفانی آغاز کردند و در دفاع و حمله موفق تر از مهرامی ها بودند به طوریکه شاگردان علی آرزومندی تا اواسط کوارتر چهارم در کسب امتیاز ناموفق بود و شیمیدر توانست علاوه بر جبران اختلاف، پیش بیافتد، اما آرمان زنگنه در دقیقه ۴:۴۸ این کوارتر با پرتاب سه امتیازی نتیجه را ۷۸_۷۸ به تساوی کشاند و سپس حامد حسین زاده سه امتیازی دیگری به ثمر رساند. با این حال دو تیم پایاپای پیش می رفتند و در دو دقیقه پایانی این دیدار برتری با تنها اختلاف یک امتیاز جا به جا می شد. زنگنه بار دیگر دو تیم را در امتیاز ۸۷ به تساوی کشاند اما تیم شیمیدر با دستان رولند ستاره این دیدار در ۹ ثانیه پایانی کسب امتیاز کرد تا مهرام نخستین باخت خود را در مرحله پلی آف با نتیجه ۸۷_۸۹ تجربه کند.

در این دیدار ارل رولند بازیکن جدید شیمیدری ها در نخستین بازی خود، با کسب ۲۷ امتیاز، ۱ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و دو توپربایی و با تاثیرگذاری +۲۷ موثرترین بازیکن میدان نام گرفت و عامل اصلی پیروزی شیمیدری ها بود. صمد نیکخواه بهرامی نیز با کسب ۲۶ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۴ پاس منجر به گل دبل دبل کرد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود.

بدین ترتیب با پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال، تیم مهرام، شیمیدر، ذوب آهن و صنعت مس کرمان در گروه ب جایگاه اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.

مرحله پلی آف اول از روز جمعه ۱۵ اسفندماه برگزار می گردد.

 

کیانا شادرو