به گزارش آوای ورزش تیم ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت آبادان در دومین دیدار مرحله پلی آف به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان فرزاد کوهیان با پیروزی در این دیدار تکلیف تیم صعود کننده را به بازی سوم کشاندند.

تیم پالایش نفت آبادان که بازی نخست را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، با ترکیب سعید داورپناه، محمد حسن زاده، رسول مظفری، حامد سهراب نژاد و آرن داوودی پا به میدان گذاشت و ذوبی ها سجاد مشایخی، محمد ترابی، لسیچ، جاستین دنتمون و محمدرضا اکبری را به عنوان پنج بازیکن آغازین به میدان فرستادند. از ابتدای این دیدار دو تیم با فشار زیاد بازی می کردند و هر امتیاز در این سوی میدان پاسخی در آنسوی میدان داشت. ذوبی ها در پرتاب های سه امتیازی در این کوارتر موفق تر عمل کردند و جاستین دنتمون با کسب ۸ امتیاز یکی از عوامل موثر در پیروزی ۲۰_۲۲ نماینده اصفهان در این کوارتر بود.

کوارتر دوم با پرتاب سه امتیازی سعید داورپناه و سپس امیر صدیقی آغاز شد تا آبادانی ها علاوه بر جبران اختلاف، ۴ امتیاز نیز پیش بیافتند. شاگردان فرزاد کوهیان که در ۴ دقیقه ابتدایی این کوارتر در کسب امتیاز ناموفق بودند، در نهایت با دستان فرید اصلانی دو امتیاز کسب کردند. در زمانی که آبادانی ها ۲۴_۳۱ از حریف پیش افتادند، کادرفنی تیم ذوب آهن درخواست وقت استراحت کرد. نتیجه این وقت استراحت پرتاب سه امتیازی محمد یوسفوند بود که با موفقیت به داخل سبد رفت. از نکات قابل توجه در این دیدار دفاع خوب آبادانی ها بود که باعث شد جاستین دتمنوند تنها دو امتیاز آن هم از روی پرتاب های پنالتی به دست آورد. آبادانی ها این کوارتر را با اختلاف ۶ امتیاز و نتیجه ۳۱_۳۵ با پیروزی پشت سر گذاشتند.

لسیچ سنتر صربستانی ذوب آهن در ابتدای کوارتر سوم یک پرتاب سه امتیازی به ثمر رساند. این پرتاب بلافاصله در آنسوی میدان با دستان سعید داورپناه پاسخ داده شد.اما حضور محمدرضا اکبری بازیکن با سابقه ذوبی ها وزنه برتری را به سمت تیم اصفهان کشاند. این بازیکن با امتیازگیری در زیر حلقه و دفاع خوب برای دقایقی آبادانی ها را از کسب امتیاز بازداشت. با این حال سالار منجی سنتر جوان آبادانی ها با حضور در میدان و کسب ۶ امتیاز پیاپی نگذاشت حریف اختلاف را افزایش دهد. اما شاگردان فرزاد کوهیان که برای بقا در لیگ برتر به پیروزی در این دیدار احتیاج داشتند، با سرعت دادن به بازی و کسب امتیاز در زیر سبد حریف توانستند این کوارتر را با نتیجه ۱۷_۲۷ ببرند و در پایان کوارتر سوم نتیجه ۵۲_۵۸ را برای خود به ثبت برسانند.

داورپناه که در پایان کوارتر سوم چهار فوله شده بود، در ابتدای این کوارتر با دو پرتاب سه امتیازی پیاپی بازی را به تساوی کشاند. اما سجاد مشایخی خیلی سریع یکی از این پرتاب ها را پاسخ داد تا برتری را به نام تیمش به ثبت برساند. سپس نوبت سالار منجی و محمد ترابی بود که هرکدام برای تیمشان کسب امتیاز کنند. در زمانی که جاستین دنتمون با پرتابی سه امتیازی اختلاف را به عدد ۶ رساند، محمد حسن زاده در آنسوی میدان پرتاب سه امتیازی خود را به ثمر رساند تا نیمکت آبادان به وجد آید. در ادامه اگرچه شاهد بازی خوب آرن داوودی برای نفتی ها بودیم، اما جاستین دنتمون با کسب امتیازات پیاپی پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد تا ذوبی ها با برتری ۷۰_۷۷ سری پلی آف را به تساوی بکشانند.

در این دیدار دنتمون از ذوب آهن با کسب ۲۹ امتیاز و ۳ پاس منجر به گل موثرترین بازیکن میدان نام گرفت. در آنسو سعید داورپناه با کسب ۱۴ امتیاز، ۴ ریباند و ۷ پاس منجر به گل بهترین بازیکن آبادان نام گرفت.

دیدار سوم پلی آف روز سه شنبه برگزار می گردد و تکلیف تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص خواهد شد.

 

کیانا شادرو