به گزارش آوای ورزش، تیم پالایش نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان در دیدار سوم و تعیین کننده مرحله پلی آف به مصاف یکدیگر رفتند و آبادانی ها با پیروزی ۶۰_۶۸ در این دیدار جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آوردند.

پیش از آغاز این دیدار طی مراسمی جامعه بسکتبال درگذشت علی شکوری پیشکسوت بسکتبال ایران را تسلیت گفتند و بازیکنان با اهدای گل یاد این پیشکسوت را گرامی داشتند.تیم ذوب آهن با ترکیب سجاد مشایخی، ساوا لسیچ، محمد ترابی، جاستین دنتمون و محمدرضا اکبری به میدان آمد و برای پالایش نفت آبادان نیز رسول مظفری، محمد حسن زاده، سعید داورپناه، آرن داوودی و حامد سهراب نژاد ۵ بازیکن آغاز کننده بودند.

نخستین امتیاز این دیدار با دستان دنتمون و از روی پرتاب سه امتیازی این بازیکن به دست آمد. زمان زیادی از کسب این سه امتیاز برای ذوبی ها نگذشته بود که محمد حسن زاده با کسب سه امتیاز این پرتاب را پاسخ داد و در اقدام بعدی حسن زاده با پاس سعید داورپناه در زیر حلقه دو امتیاز دیگر به دست آورد تا آبادانی ها ۳_۵ از حریف پیش بیافتند. اینبار نوبت ساوا لسیچ سنتر صربستانی ذوب بود که در زیر حلقه بازی را به تساوی بکشاند. بعد از آن شاگردان حماد سامری با پرتاب سه امتیازی آرن داوودی و پرتاب های آزاد حسن زاده ۷_۱۲ پیش افتادند. اما فرید اصلانی و محمد یوسفوند با حضور در میدان با پرتاب های سه امتیازی خود تیم ذوب آهن را به یک قدمی آبادان رساندند. زردپوشان آبادان که برای کسب پیروزی و صعود مصمم تر از ذوبی ها ظاهر شدند با پرتاب های سه امتیازی رسول مظفری و محمد حسن زاده کوارتر نخست را با نتیجه ۱۳_۲۲ به سود خود به پایان رساندند.

کوارتر دوم با لی آپ لسیچ برای ذوبی ها آغاز شد. دو امتیازی که تا یک دقیقه و نیم مانده به پایان این نیمه تنها امتیاز ذوبی ها محسوب می شد. در این کوارتر شاهد بازی بسیار خوب حسن زاده برای تیمش بودیم. این بازیکن با ریباند های دفاعی و امتیازگیری در زیر حلقه اختلاف امتیازی در این دیدار را افزایش داد. سعید داورپناه نیز با کسب ۴ امتیاز دیگر بازیکن موثر آبادان بود. ذوبی ها که تا دقیقه ۱:۳۷ این کوارتر در کسب امتیاز ناموفق بودند در نهایت با دستان محمد ترابی در زیر حلقه کسب امتیاز کردند. ترابی در ۳۰ ثانیه پایانی نیز دو امتیاز دیگر کسب کرد تا امتیازات ذوبی ها در این کوارتر به عدد ۶ برسد و شاگردان فرزاد کوهیان نیمه نخست را با نتیجه ۱۹_۳۵ واگذار کنند.در نیمه اول محمد حسن زاده با کسب ۲۰ امتیاز بهترین بازیکن میدان شد.

در کوارتر سوم محمدرضا اکبری کاپیتان ذوبی ها نقش پررنگی را برای تیمش بازی کرد و دفاع خوب شاگردان کوهیان باعث شد تا محمد حسن زاده و حامد سهراب نژاد در این کوارتر سه فوله شوند. با پرتاب ۲ امتیازی محمدرضا اکبری و کاهش اختلاف به عدد ۸، آبادانی ها درخواست وقت استراحت کردند.این وقت استراحت کارساز بود و آرن داوودی ۲ امتیاز به دست آورد. پس از آن علی رغم پرتاب های سه امتیازی اکبری و مشایخی و برد ذوبی ها در این کوارتر اما باز نتیجه کلی ۳۸_۵۰ به سود نفت آبادان به پایان رسید.

در کوارتر چهارم سعید داورپناه و محمد حسن زاده ۴ امتیاز پیاپی به دست آوردند. در آنسو لسیچ با یک پرتاب دو امتیازی و یک پرتاب سه امتیازی و سپس یوسفوند و مشایخی با پرتاب های دو امتیازی خود امید را به تیم ذوب آهن بازگردانند. با این حال بازی خوب آرن داوودی در مدیریت تیم و کسب امتیاز، اجازه نداد ذوب آهنی ها اختلاف را از عدد ۸ کمتر کنند و در نهایت تیم پالایش نفت آبادان با پیروزی در این دیدار و در مجموع پیروزی ۱_۲ سری پلی آف به جمع چهار تیم برتر صعود کردند و حریف مهرام در مرحله نیمه نهایی شدند.

محمد حسن زاده که در سه دقیقه پایانی این کوارتر ۵ فوله شده بود، در این دیدار با کسب ۲۲ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۲ توپربایی تاثیرگذاری +۳۲ را به ثبت رساند و موثرترین بازیکن میدان شد.

 

کیانا شادرو