به گزارش آوای ورزش، آخرین دیدار مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال مابین دو تیم شیمیدر قم و اکسون تهران برگزار شد و تیم شیمیدر با پیروزی در این دیدار حریف شهرداری گرگان در مرحله نیمه نهایی شد.

پیش از این دیدار هر دو تیم صاحب یک پیروزی و یک شکست در مرحله پلی آف شده بودند و برنده این دیدار تکلیف تیم صعود کننده به نیمه نهایی را مشخص می کرد. سه پرتاب سه امتیازی دیاگو سنتر شیمیدری ها و همچنین بازی تاثیرگذار مهراد آتشی و ارسلان کاظمی باعث شد شاگردان مصطفی هاشمی کوارتر نخست را با ۱۰ امتیاز اختلاف و نتیجه ۱۷_۲۷ به سود خود به ثبت برسانند. کوارتر دوم با دانک قدرتی مهدی مرادخانی برای اکسون آغاز شد و سپس امیرحسین رضایی فر با یک لی آپ اختلاف را کاهش داد.اما پرتاب های سه امتیازی مهراد آتشی، دیاگو، امیرحسین آذری و رولند امان تیم اکسون رو برید و نیمه نخست با نتیجه ۳۱_۴۵ به سود نماینده قم به پایان رسید.

اکسونی ها که از بازیکنان جوانتر و کم تجربه تری نسبت به حریف برخوردار بودند، در این کوارتر کم تمرکز ظاهر شدند و همین امر باعث شد شیمیدری ها از روی پرتاب های پیرامونی امتیازات بیشتری به دست آورند تا جاییکه با ایجاد ۲۱ امتیاز اختلاف با حاشیه ای امن کوارتر سوم را به نام خود به ثبت رساندند.

در کوارتر چهارم بازیکنان اکسون که گویا باخت را قبول کرده بودند تنها ۹ امتیاز به دست آوردند و شیمیدری ها با اختلاف ۲۹ امتیاز و نتیجه کلی ۵۴_۸۳ در این دیدار برنده شدند و به مرخله نیمه نهایی راه یافتند.

 

کیانا شادرو