به گزارش آوای ورزش، دیدار دوم سری نیمه نهایی مابین دو تیم مهرام تهران و پالایش نفت آبادان عصر امروز برگزار شد و تیم پالایش نفت آبادان با پیروزی ۵۹_۶۹ سری نیمه نهایی را به تساوی کشاند.

  • برتری یک امتیازی آبادان در کوارتر اول

مهرامی ها با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، امیرحسین خندانپور،دوان سامرز، حامد حسین زاده و مالیک ترنت به میدان آمدند و برای تیم نفت آبادان نیز محمد حسن زاده، سعید داورپناه، رسول مظفری، حامد سهراب نژاد و آرن داوودی ۵ بازیکن آغاز کننده بودند.جامپ بال این بازی با دستان محمد حسن زاده به نفع آبادانی ها شد و سعید داورپناه با پرتابی سه امتیازی نخستین امتیازات تیمش را کسب نمود. سپس محمد حسن زاده و داورپناه چهار امتیاز دیگر به ثبت رساندند تا آبادانی ها در دقایق اول ۷_۰ از حریف پیش بیافتند. اما چندی از این نتیجه نگذشته بود که مالیک ترنت یک پرتاب سه امتیازی و سپس یک پرتاب دو امتیازی به ثمر رساند تا مهرام به امتیازات آبادان نزدیک شود.در ادامه صمد نیکخواه بهرامی با پرتاب دو امتیازی خود نتیجه را ۹_۹ به تساوی رساند و پس از آن نوبت دوان سامرز بود که از روی خط پرتاب پنالتی دو امتیاز به دست آورد و مهرام را ۱۱ امتیازی کند. از نکات جالب این کوارتر می توان به این موضوع اشاره کرد که در چهار دقیقه پایانی این کوارتر مهرامی ها هیچ امتیازی به دست نیاورند و سهم آبادانی ها نیز سه پرتاب آزاد بود که امیر صدیقی به ثمر رساند و کوارتر نخست با نتیجه ۱۱_۱۲ به سود آبادان به پایان رسید.

  • مهرام کوارتر دوم را برد

در کوارتر دوم را صمد نیکخواه با یک پرتاب دو امتیازی و پرتابی سه امتیازی آغاز کرد تا مهرامی ها در ثانیه های ابتدایی از حریف پیش بیافتند. سپس آرمان زنگنه با کسب سه امتیاز مهرام را ۱۲_۱۹ پیش انداخت تا آبادان درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت آرن داوودی برای آبادان و دوان سامرز و زنگنه برای مهرام کسب امتیاز کردند. در دقیقه ۴:۵۱ این کوارتر نیمکت آبادان تکینکال فول گرفت و حامد حسین زاده تک پرتاب این تکنیکال را برای مهرامی ها به ثمر رساند. اما در ادامه سالار منجی سنتر جوان آبادانی ها کلید طلایی تیمش شد. منجی در نیمه دوم کوارتر ۸ امتیاز به دست آورد و ریباندهای مهمی برای تیمش انجام داد. در مقابل مهرامی ها در دقایق پایانی با ترن اورهای پیاپی از کسب امتیاز ناکام ماندند تا آبادانی ها این کوارتر را تنها با اختلاف دو امتیاز و نتیجه نزدیک ۲۶_۲۷ به پایان برسانند و در بازی زنده بمانند.

  • مهرام و آبادان سایه به سایه یکدیگر

آبادانی ها که با بازی خوب جان تازه ای گرفته بودند کوارتر سوم را با سه امتیازی آرن داوودی آغاز کردند. در ادامه آرمان زنگنه از روی خط پرتاب پنالتی و صمد نیکخواه با دو لی آپ پیاپی مهرام را ۲۹_۳۴ پیش انداختند. اما چندی بعد دو امتیازی امیر صدیقی و سه امتیازی سعید داورپناه بار دیگر بازی را به تساوی کشاند. دو تیم پایاپای یکدیگر پیش می رفتند و حسن زاده در این سو و حسین زاده و مالیک ترنت در آنسوی میدان برای تیمشان کسب امتیاز می کردند تا سعید داورپناه با پرتاب سه امتیازی برای بار سوم در این کوارتر بازی را به تساوی بکشاند. در یک دقیقه پایانی این کوارتر بازهم زردپوشان با دستان صدیقی و حسن زاده بازی را ۴۴_۴۰ به سود خود پیش بردند و در ثانیه های پایانی میثم میرزایی با یک دانک قدرتی اختلاف را به عدد دو رساند تا شاگردان حماد سامری در کوارتر سوم ۴۲_۴۴ پیروز شوند.

  • درگیری لفظی داورپناه و صمد و پیروزی نفت آبادان

کوارتر چهارم همانند کوارتر قبل با سه امتیازی داوودی برای آبادان آغاز شد و پس از آن مظفری، داورپناه و حسن زاده برای آبادان کسب امتیاز کردند تا نفتی ها ۴۴_۵۴ و اختلاف ۱۰ امتیاز از حریف پیش بیافتند. در ادامه هر امتیاز در این سوی میدان پاسخی در آنسوی میدان داشت. با این حال حامد حسین زاده با پرتاب های سه امتیازی خود اختلاف را به عدد ۶ رساند. در کمتر از دو دقیقه مانده به پایان این دیدار صمد نیکخواه بر روی سعید داورپناه خطای غیر ورزشی انجام داد که منجر به درگیری لفظی این دو بازیکن شد. اما با دخالت داورها مشکل برطرف شد. اما بازی خوب حسن زاده و سعید داورپناه باعث شد تا آبادانی ها با نتیجه ۵۹_۶۹ به برتری دست یابند و سری نیمه نهایی را به تساوی بکشانند.

محمد حسن زاده با کسب ۱۷ امتیاز، ۹ ریباند و ۱ پاس متجر به گل موثرترین بازیکن میدان و تیمش نام گرفت.

 

کیانا شادرو