به گزارش آوای ورزش، دیدار سوم دو تیم مهرام تهران و پالایش نفت آبادان ظهر امروز برگزار شد و تیم آبادان با کسب پیروزی در این دیدار، سری نیمه نهایی را ۱_۲ پیش افتاد.

 

  • سه فوله شدن حسن زاده و پیروزی نفتی ها در کوارتر نخست

اولین دو امتیازی این دیدار را مهدی کامرانی با یک توپ دزدی از اشتباه تیم حریف به سادگی به دست آورد و سپس با خطایی که سامرز روی امیر صدیقی انجام داد، این بازیکن دو پرتاب آزاد خود را تبدیل به امتیاز کرد تا دو تیم ۲_۲ شوند. پس از آن آرن داوودی ۲_۴ تیمش را پیش انداخت. اما بلافاصله حامد حسین زاده از آن پرتاب های سه امتیازی معروفش را به ثمر رساند که حسن زاده در آنسوی میدان این پرتاب را خیلی سریع پاسخ گفت. در ادامه صمد نیکخواه بهرامی از روی خطایی که حسن زاده انجام داد، صاحب دو پرتاب شد که پس از به ثمر رساندن پرتاب نخست، برای پرتاب دوم تعلل بیش از حدی انجام داد و باعث شد داورها مالکیت را به آبادان بدهند. پس از آن سعید داورپناه و محمد حسن زاده آبادان را ۹_۱۲ پیش انداختند اما با سه فوله شدن محمد حسن زاده و بیرون رفتن این بازیکن فرصت خوبی برای مهرامی ها به وجود آمد تا بازی را به تساوی بکشانند. در چهار دقیقه پایانی میثم میرزایی از تیم مهرام نیز سه فوله شد اما کادرفنی مهرام ترجیح دادند این بازیکن را در میدان نگه دارند. سالار منجی که به جای حسن زاده به میدان آمده بود، در این کوارتر یک دانک و سپس دو پرتاب آزاد موفق به ثمر رساند و در کنار آن پرتاب سه امتیازی رسول مظفری باعث شد تا آبادانی ها ۱۹_۲۳ این کوارتر را پیروز شوند.

  • برتری مهرام در کوارتر دوم

صمد نیکخواه کوارتر دوم را با یک لی آپ آغاز کرد و پس از آن سالار منجی با پرتاب دو امتیازی و اشکان خلیل نژاد در شانس مجدد پرتاب سه امتیازی خود را داخل سبد کردند تا همچنان برتر میدان باشند. با این حال صمد نیکخواه با یک پرتاب سه امتیازی و سپس لی آپ دو امتیازی اختلاف را به عدد ۴ کاهش داد. اما در آنسوی میدان حامد حسین زاده با یک خطای غیر ورزشی روی سعید داورپناه شانس نزدیک شدن مهرام را گرفت تا یک پرتاب آزاد و مالکیت توپ به آبادان داده شود. اما نه تنها آبادانی ها نه از پرتاب آزاد و نه از مالکیت بهره ای نبردند بلکه در زیر سبد آبادان سالار منجی با خطا روی آرمان زنگنه و همچنین تکنیکالی که نیمکت نفت گرفت سه پرتاب در اختیار زنگنه قرار داد که زنگنه تنها یک پرتاب را به ثمر رساند. پس از آن سامری درخواست وقت استراحت کرد. پس از وقت استراحت مهرامی ها با دستان حامد حسین زاده در یک امتیازی آبادان قرار گرفتند.اما اشکان خلیل نژاد با یک پرتاب سه امتیازی این اختلاف را افزایش داد. پس از آن نوبت دوان سامرز بود که شانس خود را در پرتاب سه امتیازی امتحان کند و با این پرتاب اختلاف را به بک امتیار برساند. اما در ثانیه پایانی سالار منجی در زیر حلقه برای آبادان کسب امتیاز کرد تا نفتی ها با پیروزی ۳۲_۳۵ به رختکن بروند.

  • مهرام در کوارتر سوم پیش افتاد

در کوارتر سوم پس از آنکه دو تیم در یک رفت و برگشت نتوانستند کسب امتیاز کنند، در نهایت صمد نیکخواه بهرامی از روی خط پرتاب سه امتیازی بازی را به تساوی ۳۵_۳۵ کشاند. بعد از آن حسن زاده در بازگشت به بازی پس از یک و نیم کوارتر دو امتیاز به دست آورد. دوان سامرز در آنسوی میدان پرتاب سه امتیازی خود را به ثمر رساند تا مهرامی ها پس از مدتها در این بازی پیش بیافتند. در ادامه این بازیکن با یک پرتاب دو امتیازی اختلاف را به عدد ۳ رساند. پس از آنکه نفتی ها در چندین اقدام خود ناموفق ظاهر شدند و دوان سامرز و مهدی کامرانی برای مهرام کسب امتیاز کردند و بازی را ۳۹_۴۶ به سود تیم خود پیش انداختند، حماد سامری درخواست وقت استراحت کرد. نتیجه این وقت استراحت کسب دو امتیاز با دستان امیر صدیقی برای نفتی ها بود. اما دوان سامرز که از شروع نیمه دوم برای تیمش موثر واقع شده بود بار دیگر پرتابی سه امتیازی به ثمر رساند و اختلاف به عدد ۷ رسید. مسعود سلیمانی بلافاصله پس از حضورش در میدان دو امتیاز برای مهرامی ها به دست آورد. با این حال آبادانی ها که از انگیزه بالایی برخوردار بودند در ادامه با پرتاب سه امتیازی امیر صدیقی و دو امتیازی سعید داورپناه در یک قدمی مهرام قرار گرفتند تا علی آرزومندی در کمتر از یک دقیقه مانده به پایان این کوارتر درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت هیچکدام از دو تیم در کسب امتیاز موفق نبودند و کوارتر سوم با نتیجه ۵۰_۵۱ به سود مهرام به پایان رسید.

  • نفتی ها سری را پیش افتادند

امیر صدیقی در آغاز کوارتر چهارم با یک دو امتیازی برتری را برای آبادان پس گرفت. اما کمی بعد حسن زاده با انجام خطا روی حامد حسین زاده پنج فوله شد و از میدان بیرون رفت تا بار دیگر منجی به جای او به میدان آید. حسین زاده با به ثمر رساندن پرتاب آزاد خود برای چندمین بار در طول این بازی نتیجه را به تساوی کشاند. پس از آن رسول مظفری دو امتیاز برای تیمش به دست آورد. کمی بعد نیمکت تیم مهرام تکنیکال گرفت و سعید داورپناه تک پرتاب این تیکنیکال را به ثمر رساند. این بازیکن در اقدام بعدی پرتاب سه امتیازی خود را داخل سبد مهرام نشاند تا امتیازات آبادان به عدد ۶۰ برسد. در ادامه شاهد بازی خوب سالار منجی بودیم که در زیر حلقه چهار امتیاز حیاتی برای تیمش به دست آورد اما در کمال بدشانسی نفتی ها این بازیکن در دقیقه ۵ این کوارتر پنج فوله شد و جای خود را به حامد سهراب نژاد داد. در شرایطی که در حدود سه دقیقه دو تیم در کسب امتیاز ناکام بودند، در نهایت سعید داورپناه با پرتابی سه امتیازی تیمش را ۵۸_۶۷ پیش انداخت. پس از آن صمد نیکخواه بهرامی که ستاره تیمش بود با یک پرتاب دو امتیازی امتیارات تیمش را به ۶۰ رساند و سپس با خطایی که دوان سامرز بر روی امیر صدیقی انجام داد این بازیکن دو پرتاب خود را به ثمر رساند . در کمتر از یک دقیقه مانده به پایان این بازی امیر صدیقی با انجام خطا روی صمد نیکخواه و همزمان خطای غیر ورزشی رسول مظفری، صمد صاحب چهار پرتاب آزاد شد که سه تای آن را به ثمر رساند. سپس با توجه به مالکیت توپ مهرامی ها بار دیگر نیکخواه بهرامی یک لی آپ انجام داد تا نتیجه ۶۷_۶۹ شود مهرامی ها به نتیجه گیری در این بازی امیدوار شوند. ۳۰ ثانیه پایانی این دیدار حساس و نزدیک پیگیری شد و اگرچه صمد پرتاب سه امتیازی دیگری به ثمر رساند اما با خطاهایی که بازیکنان مهرام بر روی نفتی ها انجام می دادند و با به ثمر نشستن پرتاب های آزاد بسیار حساس آبادانی ها در نهایت تیم نفت آبادان با نتیجه ۷۰_۷۴ پیروز میدان نام گرفت و سری نیمه نهایی را ۱_۲ پیش افتاد.

صمد نیکخواه بهرامی با کسب ۳۷ امتیاز، ۶ریباند و ۴ پاس منجر به گل موثرترین بازیکن میدان و تیم مهرام شد. در آنسوی میدان نیز محمد حسن زاده با کسب ۱۲ امتیاز و ۷ ریباند موثرترین بازیکن آبادان بود.

 

کیانا شادرو