به گزارش آوای ورزش، دیدار حساس و تعیین کننده نیمه نهایی مابین دو تیم مهرام تهران و پالایش نفت آبادان امشب در تالار آزادی برگزار شد و تیم مهرام با پیروزی برابر نفت آبادان به فینال لیگ برتر صعود کرد.

در چهار دیدار قبل هر کدام از تیم ها صاحب دو پیروزی شده بودند، از این رو پیروزی در بازی پنجم جواز حضور در رقابتهای فینال را صادر می کرد. دوان سامرز، مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد حسین زاده و مسعود سلیمانی پنج بازیکن آغاز کننده برای مهرام بودند و در آنسو نیز سعید داورپناه، رسول مظفری، امیر صدیقی، محمد حسن زاده و آرن داوودی به میدان آمدند. به دلیل حساسیت بالای این دیدار دو تیم در حدود یک دقیقه و نیم در کسب امتیاز بی ثمر بودند و در نهایت محمد حسن زاده از خطایی که رویش انجام شد، دو پرتاب به ثمر رساند. در آنسو مهدی کامرانی که در بازی قبل درخشان ظاهر شده بود، از روی خط پرتاب سه امتیازی، برای مهرام کسب امتیاز کرد. سعید داورپناه بلافاصله این پرتاب را پاسخ داد و در اقدام بعدی امیر صدیقی با کسب دو امتیاز نفت را ۳_۷ پیش انداخت. سپس شاهد یک توپربایی از حسن زاده و پاس خوب به رسول مظفری بودیم که مظفری از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد و پرتاب خود را داخل سبد فرستاد. در اقدام بعدی مهرامی ها سامرز سنتر خارجی شان با یک سه امتیازی اختلاف را کاهش داد. در دقایق پایانی این کوارتر،محمد حسن زاده طبق روال هربازی سه فوله شد و از زمین بیرون رفت. هر دو تیم در این کوارتر پر اشتباه ظاهر شدند و ترن اورهای زیادی داشتند. این کوارتر با نتیجه نزدیک ۱۶_۱۸ به سود آبادان به پایان رسید.

در دقیقه ۸ کوارتر دوم اشکان خلیل نژاد بازیکن نفت با خطا روی مهدی کامرانی سه فوله شد و کامرانی هر دو پرتاب پنالتی را به ثمر رساند. اما بازهم سعید داورپناه ستاره آبادان از راه رسید و با یک پرتاب سه امتیازی ۱۸_۲۳ نفت را پیش انداخت. در ادامه آرمان زنگنه در شانس مجدد دو امتیاز برای مهرام به دست آورد. سپس صمد نیکخواه توانست بازی را به تساوی بکشاند و سرمربی نفت آبادان مجبور به درخواست وقت استراحت شد. پس از وقت استراحت، بازهم داورپناه ناجی تیمش بود و دو امتیاز به دست آورد. اما حامد حسین زاده خیلی سریع با یک پرتاب سه امتیازی مهرام را برای اولین بار با نتیجه ۲۵_۲۶ پیش انداخت. در ادامه این تیم مهرام بود که توانست در این کوارتر عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و با نتیحه ۱۷_۲۴ و نتیجه کلی ۳۵_۴۰ کوارتر دوم را با پیروزی پشت سر گذاشت.

در ابتدای کوارتر سوم صمد نیکخواه با خطای غیر ورزشی و یک خطای عادی سه پرتاب پنالتی و مالکیت توپ را در اختیار آبادانی ها قرار داد و همین امر باعث شد نفت آبادان به امتیازات مهرام برسد. مهرامی ها در یک دقیقه ابتدایی این کوارتر ۴ فول انجام دادند تا در ادامه با هر خطا پرتاب های آزاد در اختیار تیم حریف قرار دهد. در سه دقیقه پایانی این کوارتر مهرام و آبادان سه بار نتیجه را به تساوی کشاندند و در نهایت مهرامی ها با پرتاب سه امتیازی متین جلالیان ۵۷_۶۰ کوارتر سوم را با برتری پشت سر گذاشتند.

کوارتر چهارم کوارتر مرگ و زندگی بود و ۵ فوله شدن محمد حسن زاده در ثانیه های آغازین آب سردی روی سر نیمکت نشینان آبادان ریخت. با این حال این کوارتر حساس و نفسگیر بود و دو تیم سایه به سایه یکدیگر پیش می رفتند.در ۵ دقیقه پایانی صمد نیکخواه بهرامی برای دومین بار تکنیکال گرفت و از سالن بازی اخراج شد. این فرصت خوبی برای آبادانی ها به وجود آورد تا بتوانند چند امتیاز از حریف پیش بیافتند. اما در ادامه این شاگردان علی آرزومندی بودند که مدیریت بهتری در کنترل توپ داشتند تا این بازی را با نتیجه نزدیک ۸۳_۸۵ با پیروزی پشت سر بگذارند و راهی دیدار فینال شوند.

 

کیانا شادرو