به گزارش آوای ورزش، حماد سامری سرمربی تیم نفت آبادان پس از ناکامی از صعود به فینال در جمع خبرنگاران گفت:”در سری نیمه نهایی اتفاقاتی افتاد که برای بسکتبالمان خوب نیست. در بازی قبل ما هیچ صحبتی درباره داوری نکردیم ولی در بازی چهارم اتفاقاتی افتاد که اگر من داور بودم با آنها برخورد می کردم. ”

وی درباره بازی چهارم نیمه نهایی توضیح داد:” در بازی چهارم حسن زاده را به دلیل آسیب نداشتیم و همه بازیکنانمان را ۵ فوله کردند و بیرون بودند. هیجکس را نداشتیم اما بازهم برنده بازی بودیم. اتفاقاتی که در بازی چهارم افتاد جامعه داوری را زیر سوال برد. بازی قبل بازی بود که می توان خیلی راجع به آن کنکاش کرد و به نظرم از روند عادی مسابقه و اشتباهات داوری خارج بود.”

سامری ادامه داد:” ما باید در بازی قبل برنده می شدیم و به فینال می رفتیم نه اینکه کار به این بازی کشیده شود! وقتی بازی قبل به فینال نرفتیم و آن اتفاقات افتاد تیم من از نظر ذهنی و از نظر روحی به شدت افت کرد. به این دلیل که وقتی می بینی به راحتی حقت خورده میشود و هرچه تلاش می کنی می توانند با چند سوت همه چیز را تغییر دهند قطعا از نظر روحی افت می کنی. ما در فاصله یک روز نتوانستیم تیم را به شرایط روحی و روانی مساعد برگردانیم و بهشان بگوییم که داخل بازی می توانند حقشان را بگیرد، چرا که همه بازیکنان معتقد بودند در داخل بازی نمی توانند حقشان را بگیرند.”

من بیشتر از همه از خودم ناراحتم. از مردم آبادان و تیمم عذرخواهی میکنم. من باید بازی قبل حق تیمم را می گرفتم ولی متاسفانه ضعیف بودم و نتوانستم. ما در این چند سال همیشه در این شرایط بودیم و هیچوقت نه با این فدراسیون و نه فدراسیون قبلی رابطه خاصی نداشتیم و سعی کردیم جوانمردانه کارمان را انچام دهیم ولی متاسفانه اتفاقاتی می افتد که تمام بسکتبال زیر سوال میرود .”

 

کیانا شادرو