به گزارش آوای ورش، فینال لیگ برتر بسکتبال ساعت ۲۱:۳۰ امشب در تالار آزادی برگزار شد و دو تیم مهرام تهران و شهرداری گرگان برای کسب نخستین پیروزی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم شهرداری گرگان برنده این دیدار شد و نخستین گام به سوی قهرمانی را محکم برداشت.

نخستین امتیاز این دیدار با دستان نوید رضایی فر برای شهرداری گرگان به دست آمد و سپس پری پتی دو پرتاب سه امتیازی پیاپی به ثمر رساند تا گرگان از همان ابتدا ۰_۸ از حریف پیش بیافتد. مهرامی ها که در سه دقیقه نخست این دیدار در کسب امتیاز ناکام بودند، سرانجام با دستان حامد حسین زاده دو امتیاز به دست آوردند. در ادامه شاهد بازی خوب پری پتی برای گرگانی ها بودیم که در این کوارتر ۱۰ امتیاز به دست آورد. سینا واحدی و آلاده آمینو نیز دیگر بازیکنان امتیازآور برای گرگانی ها بودند. همچنین در آنسوی میدان صمد نیکخواه بهرامی نیز ستاره تیمش بود و ۱۰ امتیاز از ۱۴ امتیاز مهرامی ها را به دست آورد. کوارتر نخست با نتیجه ۱۴_۲۵ به سود شهرداری گرگان به پایان رسید.

در کوارتر دوم مهرامی ها نمایش بهتری داشتند. صمد نیکخواه بهرامی این کوارتر را با یک پرتاب دو امتیازی آغاز کرد و سپس شاهد دو پرتاب سه امتیازی از سوی آرمان زنگنه و دوان سامرز برای مهرام بودیم که نوید رضایی فر یکی از این پرتاب ها را بلافاصله پاسخ داد. با این حال شاگردان علی آرزومندی در دقایقی اختلاف را به عدد ۵ هم رساندند اما شهرداری گرگان با سه امتیازی پری پتی و دو امتیازی نوید رضایی فر و یاسین کلاسنگیانی توانستند اختلاف ۹ امتیازی ایجاد کنند تا گرگان با برتری ۳۰_۳۹ به رختکن برود.

در دو دقیقه ابتدایی کوارتر سوم، پنج پرتاب سه امتیازی رد و بدل شد که سه پرتاب سهم مهرامی ها و دو پرتاب سهم گرگانی ها بود. در ادامه محمد جمشیدی با کسب ۶ امتیاز پیاپی نتیجه بازی را ۴۲-۵۱ به سود گرگان کرد تا مهدی کامرانی و دوان سامرز، برای کاهش اختلاف پیش آمده دست به امتیازگیری بزنند. سپس متین جلالیان بازیکن جوان مهرامی ها یک پرتاب سه امتیازی زیبا به ثمر رساند تا امید را به نیمکت تیم مهرام بازگرداند. پرتابی که چندی بعد توسط مایک رستم پور پاسخ داده شد تا در نهایت کوارتر سوم بازهم با برتری گرگانی ها و با نتیجه ۵۱_۶۳ به پایان رسید.

کوارتر چهارم را دوان سامرز با پرتاب دو امتیازی برای مهرام آغاز کرد. سپس زمانیکه نوید رضایی فر و آلاده آمینو امتیازات گرگان را به عدد ۷۰ رساندند، مهرامی ها درخواست وقت استراحت کردند. در ادامه شاهد پرتاب های سه امتیازی مهدی کامرانی و حامد حسین زاده بودیم. اما گرگانی ها با بازی خوب آلاده آمینو سنتر خارجی شان با نتیجه ۷۲_۸۴ برنده دیدار نخست فینال شدند.

در این دیدار آلاده آمینو با کسب ۲۱ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۲ پاس گل موثرترین بازیکن گرگان و میدان نام گرفت. صمد نیکخواه بهرامی هم با ۳۰ امتیاز، ۴ ریباند و ۵ پاس گل بهترین بازیکن مهرامی ها بود.

دیدار دوم سری فینال روز سه شنبه راس ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می گردد.

 

کیانا شادرو