به گزارش آوای ورزش، دیدار دوم سری فینال لیگ برتر بسکتبال امشب ساعت ۲۰:۱۵ در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و مهرام تهران با پیروزی برابر گرگان علاوه بر به تساوی کشیدن سری فینال، نخستین باخت را به گرگانی ها تحمیل کرد.

  • شروع خوب مهرامی ها

مهرامی ها که بازی قبل را با شکست پشت سر گذاشته بودند، در این بازی با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی،حامد حسین زاده، مهدی کامرانی، مالیک ترنت و دوان سامرز به میدان آمدند. کادرفنی تیم گرگان نیز، نوید رضایی فر، پری پتی، آلاده آمینو، مایک رستم پور و محمد جمشیدی به میدان فرستاد.

در نیمه نخست کوارتر اول دو تیم پایاپای پیش می رفتند اما پس از آن حدود ۳ دقیقه گرگانی ها هیچ امتیازی به دست نیاوردند و در مقابل صمد نیکخواه بهرامی یک تنه ۸ امتیاز متوالی ثبت کرد و با پرتاب سه امتیازی مالیک ترنت مهرام تهران ۱۰_۲۰ از حریف پیش افتاد تا مهران شاهین طبع درخواست وقت استراحت کند. ثمره این وقت اضافه یک پرتاب از آمینو و یک پرتاب از کیوان ریاعی بود. در ۱۴ ثانیه پایانی این کوارتر پری پتی پس از پرتاب خود رو به نیمکت مهرام کرد و تکنیکال گرفت و دوان سامرز پرتاب آزاد این تکنیکال را به سبد نشاند تا با دو پرتاب آزاد آرمان زنگنه، مهرامی ها کوارتر نخست را با نتیجه ۲۰_۳۵ به سود خود به پایان برسانند.

  • ۵ پرتاب سه امتیازی برای مهرام و بازی خوب جعفری برای گرگان

در کوارتر دوم مهرامی ها با پرتاب دو امتیازی مالیک ترنت و سه امتیازی مهدی کامرانی و آرمان زنگنه نشان دادند که برای برد پا به این میدان گذاشته اند، از این رو در دقیقه ۷ مهران شاهین طبع بازیکنان اصلی خود را بیرون کشید و علیار نجفی، اشکان جعفری و یاسین کلاسنگیانی را به میدان فرستاد. مهرامی ها در این کوارتر ۵ پرتاب سه امتیازی موفق به ثمر رساندند و با دفاع خوبی که از بازیکنان شهرداری گرگان داشتند، توانستند نیمه اول را با نتیجه ۳۶_۶۰ به پایان برسانند. از نکات قابل توجه در این کوارتر بازی خوب اشکان جعفری بود که به خوبی وظایف خود را در زمین انجام داد و در کوارتر دوم ۶ امتیاز نیز به دست آورد.

  • پیروزی گرگان در کوارتر سوم

گرگانی ها با دستان یاسین کلاسنگیانی شروع خوبی در کوارتر سوم داشتند. این بازیکن ۶ امتیاز پیاپی برای تیمش کسب کرد تا کادر فنی تیم مهرام مجبور به درخواست وقت استراحت شود. مهرامی ها که از ابتدای این کوارتر امتیازی به دست نیاورده بودند، در نهایت توسط صمد نیکخواه بهرامی به امتیاز رسیدند. در ادامه شاهد پرتاب های سه امتیازی صمد و دوان سامرز برای مهرام بودیم که اختلاف امتیازی را به عدد ۲۰ رساندند. با این حال گرگانی ها این کوارتر را با نتیجه ۱۶-۲۱ با برتری پشت سر گذاشتند اما نتیجه پایانی کوارتر سوم ۵۷_۷۶ به سود مهرام بود.

  • مهرام، گرگان را سه رقمی کرد!

در ابتدای کوارتر چهارم مایک رستم پور پنج فوله و از زمین خارج شد. سپس محمد جمشیدی و آلاده آمینو برای گرگان کسب امتیاز کردند. امیرحسین خندانپور سنتر مهرام نیز با یک دانک، قدرت خود را به رخ حریف کشید. در ادامه شاگردان علی آرزومندی که حفظ اختلاف امتیازی را دستور کار خود قرار داده بودند، پس از کسب امتیاز توسط پری پتی و سینا واحدی، با پرتاب های سه امتیازی آرمان زنگنه و مهدی کامرانی و همچنین دانک مالیک ترنت و امتیازآوری امیرحسین خندان و صمد نیکخواه اختلاف را در عدد ۲۰ نگه داشتند. در ۲۳ پایانی این دیدار متین جلالیان بازیکن جوان مهرام با پرتابی سه امتیازی، امتیازات تیمش را سه رقمی کرد تا در نهایت مهرام با نتیجه ۷۸_۱۰۱ علاوه بر کسب پیروزی و به تساوی رساندن سری فینال، نخستین باخت گرگان را به این تیم تحمیل کند.

دیدار سوم فینال روز پنج شنبه برگزار می گردد.

 

کیانا شادرو