به گزارش آوای ورزش، فینال سوم لیگ برتر بسکتبال مابین دو تیم مهرام تهران و شهرداری گرگان پنج شنبه شب در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و تیم شهرداری گرگان با پیروزی در این دیدار، در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت.

مهدی کامرانی، مالیک ترنت، دوان سامرز، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حسین زاده بازیکنان آغاز کننده برای مهرام بودند. در آنسوی میدان نیز نوید رضایی فر، محمد جمشیدی، مایک رستم پور، پری پتی و آلاده آمینو ترکیب اصلی گرگان را تشکیل دادند. همچنین کرمی، جوادی و سالم قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

دو تیم در اقدام های اولیه خود موفق نبودند و در دقیقه ۸:۳۰ محمدجمشیدی با نفوذ به زیر حلقه علاوه بر کسب امتیاز، خطا هم گرفت و تک پرتاب این خطا را نیز به ثمر رساند. سپس با اشتباه مهرامی ها مالکیت بار دیگر از آن گرگان شد و مایک رستم پور شهرداری را ۰_۵ پیش انداخت. طلسم امتیاز نگرفتن مهرام بالاخره در دقیقه ۶:۴۵ توسط مهدی کامرانی شکسته شد. در دقایق پایانی این کوارتر مهرامی ها به یک امتیازی گرگان نیز رسیدند. با این حال شاگردان مهران شاهین طبع کوارتر نخست را با نتیجه ۱۸_۲۱ به پایان رساندند.

علیار نجفی از ابتدای کوارتر دوم در ترکیب تیم شهرداری گرگان قرار گرفت و بلافاصله پس از ورودش به میدان دو امتیاز به ثبت رساند. سپس روزبه ارغوان سنتر شوتیست گرگان با یک پرتاب سه امتیازی نتیجه را ۱۸_۲۶ به سود تیمش کرد. در دقایق بعدی مهرام بار دیگر با پرتاب های دو و سه امتیازی آرمان زنگنه و دوان سامرز اختلاف را کاهش داد، اما شاگردان علی آرزومندی که در پرتاب هایشان به اندازه بازی قبل موفق نبودند، در این کوارتر تنها ۸ امتیاز در مقابل ۱۸ امتیاز حریف به دست آوردند. از نکات قابل توجه در نیمه نخست می توان به چهار فوله شدن صمد نیکخواه و همچنین پرتاب سه امتیازی لحظه آخر جمشیدی برای گرگانی ها اشاره کرد که باعث شد تیم شهرداری گرگان با پیروزی ۲۶_۳۹ به رختکن برود.

گرگانی ها کوارتر سوم را طوفانی آغاز کردند. مایک رستم پور با دو پرتاب پیاپی و سپس نوید رضایی فر با پرتاب فلوتر برای تیمشان کسب امتیاز کردند. در آنسوی میدان صمد نیکخواه بهرامی با وجود ۴ فوله بودن، بازی خوبی به نمایش گذاشت و در کسب امتیاز موفق بود. همچنین دوان سامرز، مالیک ترنت و حامد حسین زاده نقش مهمی در این کوارتر برای تیمشان ایفا کردند و باعث شدند مهرام این کوارتر را ۲۲_۲۴ با برتری به پایان برساند. پرتاب سه امتیازی لحظه آخر مالیک نیز برای مهرامی ها امیدبخش بود و شادی را به نیمکت این تیم آورد. کوارتر سوم با نتیجه ۵۰_۶۱ به پایان رسید.

در کوارتر پایانی تمرکز شاگردان علی آرزومندی بهم ریخته بود و در دفاع نامنظم عمل می کردند. گرگانی ها نیز با دو پرتاب سه امتیازی پیاپی از پری پتی اختلاف را به عدد ۱۳ رساندند. در آنسوی میدان صمد نیکخواه بهرامی با امتیازی گیری در زیر حلقه سعی در کاهش اختلاف داشت اما بازی خوب آلاده آمینو سنتر خارجی گرگان و همچنین امتیازآوری سینا واحدی و نوید رضایی فر، پیروزی را برای شهرداری گرگان به ارمغان آورد تا این دیدار با نتیجه ۶۶_۸۸ به پایان برسد و شاگردان مهران شاهین طبع علاوه بر انتقام بازی دوم، خود را در یک قدمی قهرمانی قرار دهند.

بازی چهارم روز شنبه هفته آینده برگزار می گردد و گرگان در صورت پیروزی در این دیدار به مقام قهرمانی می رسد. اما اگر مهرام دیدار چهارم را از آن خود کند، تکلیف تیم قهرمان در بازی پنجم مشخص خواهد شد.

 

کیانا شادرو