به گزارش آوای ورزش، بازی چهارم سری فینال لیگ برتر بسکتبال امشب در تالار آزاری برگزار شد و شهرداری گرگان با پیروزی در وقتهای اضافه قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شد.

  • پیروزی یک امتیازی مهرام و گرگان بدون خطا

مهرامی ها با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، مالیک ترنت، دوان سامرز و حامد حسین زاده پا به این رقابت گذاشتند و مایک رستم پور، محمد جمشیدی، آلاده آمینو، پری پتی و نوید رضایی فر پنج بازیکن آغاز کننده برای شهرداری گرگان بودند.

دو امتیاز نخست این دیدار را مایک رستم پور از روی پرتاب های آزاد به دست آورد. سپس مهرامی ها ۸ امتیازی پیاپی با دستان مهدی کامرانی، دوان سامرز و مالیک ترنت کسب کردند. در ادامه مایک رستم پور نخستین پرتاب سه امتیازی خود در این دیدار را به ثمر رساند تا اختلاف کاهش پیدا کند. در دقیقه ۴ این دیدار صمد نیکخواه بهرامی دو فوله شد. این در شرایطی بود که گرگانی ها هیچ خطایی انجام نداده بودند. مهرامی ها در دقایق پایانی از حریف پیش افتادند و در شرایطی که بازی ۱۵_۱۸ به سود مهرام بود، رستم پور با یک پرتاب سه امتیازی دیگر بازی را به تساوی کشید. سپس نوبت دوان سامرز بود که با کسب دو امتیاز بازی را به سود تیمش بازگرداند. این کوارتر درحالی با نتیجه نزدیک ۱۹_۲۰ به سود مهرام به پایان رسید که گرگانی ها بدون خطا کوارتر نخست را تمام کردند و همین امر مورد اعتراض علی آرزومندی سرمربی مهرام قرار گرفت.

  • برد گرگان در نیمه نخست

کوارتر دوم با دانک قدرتی سامرز برای مهرام آغاز شد. اما ثانیه هایی پس از آن مایک رستم پور سومین پرتاب سه امتیازی خود را به ثمر رساند تا بار دیگر بازی به تساوی کشیده شود.کمی بعد آرمان زنگنه با حضورش در میدان بیست و هفتمین امتیاز را برای مهرامی ها به دست آورد و پس از آن حامد حسین زاده با پرتاب سه امتیازی خود ۲۸_۳۰ تیمش را پیش انداخت. گرگانی ها که برای قهرمانی به این دیدار آمده بودند و حاضر نبودند لحظه ای عقب بیافتند با دانک آلاده آمینو بازی را به تساوی کشاندند و سپس مایک رستم پور و نوید رضایی فر دو پرتاب سه امتیازی پیاپی ۶ امتیاز تیمشان را پیش انداختند تا مهارم درخواست وقت استراحت کند. در دقیقه ۴:۴۲ گرگانی ها اولین خطای خود را در طول این بازی توسط مایک رستم پور انجام دادند اما در دامه با امتیازات پیاپی پری پتی و بازی خوب محمد جمشیدی باعث شد گرگانی ها با کسب ۳۵ امتیاز در مقابل ۲۷ امتیاز مهرام، نیمه نخست را با پیروزی ۴۷_۵۴ به رختکن رفتند.

  • بازگشت مهرام در کوارتر سوم

مهرامی ها در کوارتر سوم بهتر از حریف بازی کردند. با پرتاب مهدی کامرانی و سپس سه امتیازی حامد حسین زاده، مهرام اختلاف را به عدد ۲ کاهش داد. سپس سینا واحدی با کسب چهار امتیاز پیاپی گرگان به امتیاز ۶۲ رسید. در ادامه درحالی که گرگان از حریفش پیش بود، مهدی کامرانی و مالیک ترنت با پرتاب های موفقشان یک امتیاز جلو افتادند و در ادامه حامد حسین زاده با توپ ربایی و کسب دو امتیاز در زیر حلقه، نتیجه را ۷۰_۷۳ به سود تیمش کرد. سپس دوان سامرز با پرتاب سه امتیازی اختلاف را افزایش داد. در دقیقه ۱:۵۳ مهدی کامرانی و در دقیقه ۱:۱۷ صمد نیکخواه بهرامی ۵ فوله و از زمین خارج شدند. در ادامه بازهم این حسین زاده بود که برای تیمش چهار امتیاز به دست آورد تا مهرام این کوارتر را با نتیجه ۷۳_۸۰ به پیروزی پشت سر بگذارد.

  • بازربیتر معجزه آسای پری پتی و تساوی دو تیم

در کوارتر چهارم دو تیم بیشتر بازی دفاعی را دستور کار خود قرار داده بودند و در حمله ها موفق نبودند، به طوریکه مهرام تا دقیقه ۳:۳۵ این کوارتر هیچ امتیازی به دست نیاورده بود و در نهایت با دستان دوان سامرز صاحب امتیاز شد. در مقابل گرگانی ها در حمله ها بهتر عمل کردند و با دستان سینا واحدی، روزبه ارغوان و آمینو توانستند علاوه بر جبران اختلاف کوارتر سوم، چند امتیاز نیز پیش بیافتند. در دقیقه پایانی پرتاب سه امتیازی روزبه ارغوان آب سردی بر سر بازیکنان مهرام بود، اما در ادامه با دو پرتاب آزاد سامرز و سپس پرتاب سه امتیازی حامد حسین زاده در ۲۱ ثانیه پایانی نتیجه با حداقل اختلاف ۹۰-۹۱ شد تا گرگانی ها درخواست وقت استراحت کنند. در ۸ ثانیه پایانی این دیدار شاهد بسکتبالی هیجان انگیز و زیبا بودیم. پری پتی با دو پرتاب آزاد بازی را به سود گرگان پیش انداخت. سپس مسعود سلیمانی با یک لی آپ دو امتیاز کسب کرد و متین جلالیان با کسب دو امتیاز از پرتاب های آزادش ۹۳_۹۵ مهرام را پیش انداخت. اما درست زمانیکه تنها چهاردهم ثانیه به پایان این دیدار باقی مانده بود، در نهایت ناباوری پری پتی با بازر بیتر معجزه آسای خود بازی را ۹۶_۹۶ به تساوی کشاند تا این دیدار به وقت های اضافه کشیده شود.

  • پیروزی گرگان در وقتهای اضافه و قهرمانی مهران شاهین طبع

در وقت های اضافه گرگانی ها کم اشتباه تر ظاهر شدند و در کسب امتیاز موفق تر ظاهر شدند و توانستند با نتیجه ۱۰۳_۱۱۰ برنده این دیدار حساس شوند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. گرگانی سری فینال را ۱_۳ با پیروزی پشت سر گذاشتند و قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شدند. لازم به ذکر است داریا همراه اسپانسر این دوره از مسابقات لیگ برتر بسکتبال بود.

 

کیانا شادرو