به گزارش آوای ورزش،مسعود ملکی درباره انتصابش به عنوان سرپرست جدید فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون، اظهار کرد: با همکاری وزارت ورزش در اولین فرصت به دنبال برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای تا قبل از فرا رسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری هستیم. به محض اعلام تایید صلاحیت‌ها، ما نیز بلافاصله در خرداد ماه انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، خاطرنشان کرد: امسال مسابقات جهانی را در پیش داریم و هم‌چنین برای اولین‌بار قرار است مسابقات زورخانه‌ای کشورهای حوزه مقاومت به میزبانی ایران برگزار شود. اهمیت این رقابت‌ها مستلزم این است که وضعیت فدراسیون هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و رییس خود را بشناسد. ملکی درباره زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: رقابت‌های انتخابی تیم ملی بر اساس اهدافی که تدوین شده قرار است دهه اول تیر ماه برگزار شود و به احتمال زیاد تهران میزبان این مسابقات خواهد بود، هر چند با دو سه استان دیگر نیز برای میزبانی در حال رایزنی هستیم.

او تصریح کرد: برای اولین بار است انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای پس از ۵ ماه سرپرستی برگزار می‌شود. سرپرستی این فدراسیون در هیچ دوره‌ای کم‌تر از ۱۰ ماه نبوده است، کما این که آقای طالقانی ۱۱ ماه سرپرست بود و آقای دادگر نیز ۱۰ ماه سرپرستی فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات بر عهده داشت اما این‌بار پس از ۵ ماه از حضور سرپرست، قرار است انتخابات برگزار شود.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در پایان با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه فرهنگ پهلوانی و روحیه جوانمردی در ورزش و سایر حوزه‌ها، گفت: امیدوارم تمام نهادهای مسوول در حوزه توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای به وظایف خود عمل کنند و هفته فرهنگ پهلوانی نیز به خوبی برگزار شود. می‌دانیم خلإ جدی کشور ما در همه زمینه‌ها از جمله ورزش، بحث روحیه و مرام پهلوانی است. فرهنگ پهلوانی در کل ورزش ما تا حد زیادی کمرنگ شده و امیدوارم فدراسیون زورخانه ای به عنوان نهاد متولی این موضوع مورد حمایت جدی قرار گیرد.