به گزارش آوای ورزش، نازنین ملایی و بهمن نصیری دو ملی پوش روئینگ ایران که هر دو زیر نظر افشین فرزام تمرین می کردند، با کسب مدال نقره در مسابقات انتخابی المپیک، واجد شرایط برای رفتن به المپیک شدند. اما از آنجا که مدال طلا نگرفتند، طبق قانون فدراسیون جهانی، تنها یک سهمیه به ایران رسید و چون رتبه این دو نفر هم یکسان بوده است، انتخاب بر عهده فدراسیون ایران گذاشته شد تا خودش قایقران المپیکی را معرفی کند.
در شرایطی که همه منتظر این بودند فدراسیون جلسه ای برگزار کند و نام قایقران المپیکی را معرفی کند، بهمن نصیری اعلام کرد از حضور در المپیک انصراف می دهد. این اقدام نصیری زمانی ایجاد حرف و حدیث کرد که در مصاحبه خود گفت، با وجود اینکه حق با او بوده است اما به دلیل کاهش فشار ها روی فدراسیون انصراف می دهد. این مسئله باعث حواشی در فضای مجازی شد به گونه ای که برخی ها عنوان کردند با توجه به قانونی که خود فدراسیون گذاشت، از ابتدا حق ملایی بوده است به المپیک اعزام شود. از آن طرف نیز برخی ها هم به حمایت از بهمن نصیری پرداختند.
قانونی که فدراسیون تصویب کرد به شرح زیر است: “از بین دو قایق انفرادی، فردی که فاصله زمانی بیشتری با نفر دوم مسابقات کسب سهمیه المپیک داشته باشد، اعزام خواهد شد.”

نازنین ملایی درباره ی اینکه با انصراف بهمن نصیری او به المپیک می رود و حرف و حدیث هایی که بعد از آن به وجود آمد، بیان کرد: من از اول در مورد اینکه چه کسی باید برای المپیک انتخاب شود، گفتم که هردو خوب و در یک سطح بودیم و فدراسیون باید انتخاب کند چه کسی به المپیک برود. هنوز هم همان نظر را دارم و معتقدم هر دو خوب بودیم. کاری که آقای نصیری انجام داد زیبا بود اما مصاحبه ای که بعد از آن انجام داد، کار زیبایش را خراب کرد چون خودش را برتر دانست و به گونه ای عنوان کرد، به این دلیل که برتر بوده خودش را کنار کشیده است.

او ادامه داد: من معتقدم هر دو در یک سطح بودیم و یک نتیجه گرفتیم نه کسی ضعیف تر و نه قوی تر . خدا را شکر رقیبان هر دو نفرما هم از یک کشور(ژاپن) بودند و فاصله ای که با رقیبان ژاپنی داشتیم نیز به یک اندازه بود. هر دو در مسابقات قهرمانی آسیا قبلی هم مدال طلا گرفته بودیم و تفاوتی وجود نداشت. اینکه باید فقط یکی برای المپیک انتخاب می شد به دلیل قوانین فدراسیون جهانی بود. ژاپن در انتخابی المپیک چهار مدال طلا گرفت اما طبق قانون تنها دو قایق آنها می توانند به المپیک بروند و دو قایقی که انتخاب نمی شوند دلیل بر ضعیف بودن آنها نیست بلکه قانون این اجازه را نمی دهد که دو قایق دیگر هم به المپیک بروند.

ملایی با اشاره به قانونی که خود فدراسیون ایران تصویب کرد، گفت: فدراسیون هم قبل از رفتن به مسابقات، آیین نامه ای را برای آب های آرام و روئینگ تصویب کرد که نفرات برچه اساسی انتخاب می شوند تا حرف و حدیثی پیش نیاید. همه ما آیین نامه را خواندیم و هیچ کسی معترض نبود بعد از مسابقات هم باید قانون اجرا می شد.کسی هم که براساس آن قانون انتخاب می شد دلیل بر برتر بودنش نبود بلکه فردی که طبق قانون شرایطش را داشت انتخاب می شد و کسی که شرایطش را نداشت انتخاب نمی شد و نمی دانم چرا این مسئله حاشیه ای شد.

او افزود: نصیری با مصاحبه ای که کرد کار قشنگ خود را زیر سوال برد و من را هم وارد چالش کرد. من در این مدت چیزی نگفتم در حالی که می توانستم بگویم طبق قانونی که گذاشته شده است، فاصله رکورد من با نفر بعد از خودم بیشتر است و طبق قانون باید من انتخاب شوم اما در دو هفته گذشته چنین چیزی مطرح نکردم چون معتقد بودم مطرح کردنش فقط باعث می شود هم تیمی ام از دست من ناراحت شود و این کار اصلا حرفه ای نبود. حالا اگر به آقای نصیری لقب پهلوان هم بدهیم این کارش پهلوانانه نبود که بخواهد هم تیمی اش را زیر سوال ببرد تا خود را بالا بکشد.

ملی پوش روئینگ ایران با اشاره به حواشی ایجاد شده گفت: اصلا وارد این فضا نمی شوم چون من تازه وارد اردو نشده ام و چالش در دوران ورزشی من زیاد و خیلی بزرگتر از این مسئله بوده است. این چالش در برابر اتفاقاتی که در دوران ورزشی من رخ داده است، موضوع کوچکی است. اکنون نیز من به هدفم فکر می کنم و منتظرم فدراسیون تاریخ شروع تمرینات را اعلام کند تا با آقای فرزام تمرینات را شروع کنیم. هدفم این است در المپیک بهترین رنکینگ که تا حالا کسب نشده را به دست بیاورم تا برایم پله ای برای رفتن به المپیک۲۰۲۴ و کسب مدال باشد.

ملایی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود فدراسیون بلافاصله بعد از مسابقات طبق همان قانونی که خودش تصویب کرد، ورزشکار المپیکی را معرفی می کرد، گفت: فدراسیون خواست در آرامش تصمیم گرفته شود چون به محض اینکه از مسابقه می آییم همه احساسی تصمیم می گیریم و فکر می کنیم، بنابراین می خواست همه چیز به ثبات برسد و براساس قانون تصمیم گرفته شود.

او در پاسخ به این پرسش که از رفتن به المپیک، چقدر خوشحال است، گفت: حس خوبی دارم اما بیشتر دنبال این هستم نتیجه خوبی بگیرم و زمانی خیلی خوشحال می شوم که بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشم. من صرفا دنبال حضور در المپیک نیستم و به فکر گرفتن نتیجه خوب هستم.