مسعود قاسمی مدیر تیم های بسکتبال کشور در گفت و گو با خبرنگار آوای ورزش، درباره شرایط استفاده از مایک رستم پور و فیلیپ جلال پور بازیکنان دو رگه حاضر در اردوی تیم ملی گفت:” طبق قانون فدراسیون جهانی بسکتبال هر تیم بیشتر از یک بازیکن Naturalized نمی تواند داشته باشد. مایک و فیلیپ بازیکنانی هستند که تا قبل از ۱۶ سالگی پاسپورت ایرانی نداشته اند و شامل این قانون می شوند. از این رو برای رقابتهای المپیک نمی توانیم از هر دو این بازیکنان استفاده کنیم.”

وی ادامه داد:”انتخاب بین این دو بازیکن تصمیمی است که کادرفنی و سرمربی تیم ملی براساس نیازش خواهد گرفت. به هرحال ما تا روز آخر صبر می کنیم و شرایط را می سنجیم.”

مدیر تیم های ملی درباره حضور فیلیپ جلال پور بازیکن دو رگه ایرانی_ آلمانی در اردوی تیم ملی گفت:”خوشبختانه جلال پور در تمرینات نشان داده که بازیکن با کیفیتی است اما باید در شرایط مسابقه و بازیهای رسمی هم محک بخورد.”

قاسمی از تغییرات در تیم ملی پس از المپیک خبر داد و گفت:”فصل گذشته لیگ خوبی داشتیم و پیش بینی می کنیم که امسال هم لیگ با کیفیتی داشته باشیم و امیدواریم که به دوران خوب بسکتبال برگردیم. واقعیت این است که بعد از المپیک یک سری تغییرات نیاز داریم و امیدواریم که این تغییرات را با شیب ملایمی ایجاد کنیم تا پشتوانه خوبی برای آینده بسکتبال کشورمان داشته باشیم.”

مدیر تیم ملی کشورمان درباره بازیهای تدارکاتی پیش از المپیک گفت:”ما از اسپانیا، یونان، روسیه و ترکیه دعوت کرده ایم که برای بازیهای تدارکاتی به کشور ما بیایند. قرار است این بازی ها را در بازه زمانی ۸ الی ۲۵ تیرماه و قبل از اعزام به توکیو داشته باشیم. با توجه به شرایط کرونایی که در کشور وجود دارد فکر می کنم امکان اینکه ما به این کشورها سفر کنیم بیشتر از آن است که این تیم ها به کشور ما بیایند.”

 

کیانا شادرو