به گزارش آوای ورزش، حسین ثوری در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که با کسب ۲ مدال نقره و ۲ برنز همراه شد تا ایران پس از حدود یک دهه موفق با داشتن فینالیست شود، اظهار داشت: فکر می کنم با توجه به اقدامات و زحمت‌هایی که کشیده شد به حقمان رسیدیم. آسیا قطب بزرگ بوکس جهان است و قدرت‌های اصلی این رشته چون قزاقستان، ازبکستان، هند، فیلیپین، مغولستان و هند با تمام قوا در مسابقات آسیایی امارات حضور داشتند.

وی سطح فنی این پیکارها را همچون مسابقات جهانی دانست و افزود: تیم ما بسیار شایسته بود. نفرات ما مقابل بزرگان دنیا قرار گرفته و مبارزات بسیار خوبی ارائه کردند. کسانی که مدال طلای جهان و المپیک را در اختیار داشتند مقابل نمایندگان ایران سر تعظیم فرود آوردند.

ثوری ادامه داد: مقابل قزاق‌ها چهار بار روی رینگ رفتیم که به دو پیروزی رسیدیم. این در حالی است که برتری مقابل آنها برای ما یک آرزو شده بود. برابر ازبکستان یک بازی داشتیم که فینال میثم قشلاقی بود و به زعم همه کارشناسان او برنده بود که متاسفانه رای عجیب داوران طلا را از او گرفت. برابر بوکسورهای مطرح و عنوان‌دار هندی نیز چهار مبارزه داشتیم و به ۲ بُرد رسیدیم. نحوه مبارزات بوکسورهای ایران برابر قهرمانان واقعی جهان و المپیک، بسیار عالی بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت بوکس ایران بیش از این است، ادامه داد: هنوز خیلی کار داریم و اعتقاد دارم اوج بالندگی تیم ایران در بازیهای ‌آسیایی هانگژو خواهد بود و در آنجا معادلات را تغییر خواهیم داد.

ثوری در خصوص اعتراض ایران به نتیجه مبارزه فینال میثم قشلاقی، گفت: بلافاصله اعتراض کردیم که پس از دقایقی مسوولان آسیا اعلام کردند صلاح نسیت این رای برگردد و متاسفانه نتیجه باقی ماند. مسوولان مسابقات و حتی مربیان ازبکستان نیز از نتیجه اعلام شده متعجب بودند. متاسفانه از جمع داوران، قاضی اهل مصر با امتیازات عجیبی که داد موجب شد حق قشلاقی پایمال شود.

وی با تاکید براینکه در مسابقات قهرمانی آسیا نوع نگاه به بوکس ایران تغییر کرد، اظهار داشت: با قدرت و افتخار اعلام می کنم احترام به بوکس ایران برگشت. مسوولان آسیا، رئیس فدراسیون جهانی و مربیان تیم‌ها در خصوص تیم ما صحبت کردند. حتی سایت کنفدراسیون بوکس آسیا از تیم کشورمان تعریف کرد. ملی‌پوشان ما از لحاظ فنی و بدنی بسیار خوب بودند و بلوغ و پویای بوکس ایران را به رخ کشیدند. ما در این رویداد برابر هیچ حریفی کم نیاوردیم. در تاریخ بوکس ایران به یاد نمی‌آورم که مقابل قهرمان جهان برنده شده باشیم که اکنون به این مهم رسیدیم.

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: جو همدلی، اتحاد و برای هم بودن در فدراسیون به وجود آمده است. هیات‌های ورزشی و مربیان سازنده استان‌ها زحمت می‌کشند. میثم قشلاقی مربی سازنده‌ای در خراسان شمالی دارد که او و مسوولان هیات برایش زحمت می‌کشند. استان‌های مختلف همه در حال تلاش هستند. این مساله موجب تقویت بنیه تیم ملی می‌شود و خوشبختانه مربی تیم ملی دیگر دغدغه ندارد که از پایه روی بچه ها کار کند.

وی افزود: برای کادر فنی تیم ملی شرایط آسودگی خاطر به وجود آوریم تا با آرامش به کارش ادامه دهد و بهترین نحو برنامه خودش را به اجرا درآورد ما نیز تمام تلاشمان را انجام دادیم. اردوی مشترک با ترکیه، سوریه و ازبکستان داشتیم. حقوق ورزشکاران را به موقع پرداخت کردیم و تلاشمان این بود تا غذا و محل استراحت مناسب فراهم کنیم که قابل قیاس با گذشته نبود.

وی افزود: فاصله بوکس آسیا و دنیا با ایران بسیار زیاد شده بود و ما با شتاب زیاد خودمان را به آنها نزدیک کردیم و هنوز خیلی کار داریم. اکنون دستمان در رده‌های سنی مختلف باز است.

رئیس فدراسیون بوکس تصریح کرد: دوستان باید کنار ما باشند تا این روند روبه پیشرفت ادامه یابد.

ثوری با ابراز رضایت از عملکرد «علیرضا استکی» سرمربی تیم ملی و همکارانش در کادر فنی، گفت: قرارداد استکی تا پایان المپیک بود که قرارداد وی تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو تمدید شد. من از او و همکارانش رضایت دارم و باید با قدرت به کارشان ادامه دهند.