به گزارش آوای ورزش، تیم ملی بسکتبال ایران عصر امروز در نخستین دیدار پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا به مصاف تیم ملی قطر رفت و با نتیجه ۴۶_۸۴ برنده این دیدار شد و با این پیروزی صعود به کاپ آسیا را قطعی کرد.

در این دیدار که به میزبانی اردن و راس ساعت ۱۷:۳۰ برگزار گردید، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، آرون گرامی پور، ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه بهرامی پنج بازیکن آغازین تیم ایران بودند. امتیاز ابتدایی این دیدار را قطری ها به دست آوردند اما نخستین امتیازات ایران با دستان بهنام یخچالی و از پشت خط سه امتیازی به دست آمد.

ملی پوشان دقایق اول ناهماهنگ بودند و آرون گرامی اشتباهات پیاپی انجام داد اما با گذشت زمان و در نیمه دوم کوارتر نخست هماهنگی لازم به دست آمد و دفاع خوب بازیکنان ایران باعث شد تا ایران کوارتر نخست را ۱۳_۲۲ از آن خود کند.

در کوارتر دوم دو تیم بیش از دو دقیقه در کسب امتیاز ناموفق بودند تا در نهایت ارسلان کاظمی برای ایران کسب امتیاز کرد. در ادامه موتور امتیازگیری صمد نیکخواه بهرامی روشن شد و این بازیکن چند لی آپ موفق را به ثمر رساند و تیم ایران نیمه نخست را با پیروزی ۲۳_۴۱ به رختکن رفت.

کوارتر سوم بازهم با امتیازگیری بازیکنان ایران همراه بود و تیم ملی کشورمان در ریباندهای دفاع موفق ظاهر شد. صمد نیکخواه بهرامی و سعید داورپناه با پرتاب های سه امتیازی خود اختلاف را افزایش دادند و تیم کشورمان با به ثمر رساندن پرتاب های آزادی که از خطای بازیکنان قطر به دست آمد، توانست اختلاف را به ۲۵ امتیاز برساند و کوارتر سوم نیز ۴۱_۶۶ به پایان رسید.

در کوارتر چهارم قطری ها دیگر حرفی برای گفتن نداشتند و تیم ملی کشورمان با بازی خوب ارسلان کاظمی و سه پرتاب سه امتیازی از نوید رضایی فر و پرتاب های سه امتیازی های مایک رستم پور، سینا واحدی و سعید داورپناه توانست با اقتدار و با نتیجه ۴۶_۸۴ به پیروزی در این دیدار دست یابد و به عنوان تیم سرگروه جواز حضور در رقابتهای کاپ آسیا را به دست آورد.

از نکات قابل توجه در این دیدار می توان به بازی کردن هر ۱۲ بازیکن ایران اشاره کرد که ۱۱ بازیکن در این دیدار کسب امتیاز کردند.

همچنین در پایان ارسلان کاظمی با کسب ۸ امتیاز، ۸ ریباند، ۶ پاس گل و ۵ توپ ربایی، تاثیرگذاری +۲۷ را به ثمر رساند و موثرترین بازیکن میدان شد.صمد نیکخواه بهرامی نیز با کسب ۱۶ امتیاز و محمد جمشیدی با کسب ۱۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان میدان بودند.

دیدار دوم این پنجره روز دوشنبه برگزار می گردد و تیم ملی ایران به مصاف عربستان خواهد رفت.

 

کیانا شادرو