به گزارش آوای ورزش،جمعی از کارکنان وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور منتخب، با بیان معضلات ورزش کشور طی بیش از چهار دهه به دلیل حضور مدیرانی خارج از بدنه ورزش در راس سازمان سابق تربیت بدنی و همچنین وزارت ورزش، خواستار انتخاب و معرفی فردی اصلح از بدنه ورزش به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان شدند.

در متن این نامه آمده است: “با سلام و احترام و آرزوی توفیق در انتخابات پیش رو به استحضار میرساند محور توسعه پایدار، نیروی انسانی کارآمد است و این مهم میسر نمی‌گردد مگر با انتخاب فردی اصلح و اثر بخش.”

همانگونه که مستحضرید ورزش از معدود حیطه هایی است که با کمترین سرمایه گذاری ممکن، بیشترین منافع را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

در حیطه همگانی، ایجاد نشاط و شادابی آحاد جامعه، سلامتی و تندرستی، غنی سازی اوقات فراغت، پیشگیری از بیماریها و درمان برخی از آنها کمترین دستاورد ورزش در این عرصه است و در حیطه قهرمانی، اهتزاز پرچم و ترنم سرود جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی و ارتقاع غرور ملی، ازجمله دستاوردهای این عرصه به شمار میاید و در حیطه ورزش حرفه ای نیز می‌تواند به عنوان یک عرصه اقتصادی، مد نظر قرار داشته باشد.”

این دستاوردها می‌توانند با اصلاح قوانین و مقررات، دستورالعملها و شیوه نامه های موجود به بهره وری حداکثری نائل گردند مشروط به اینکه در انتخاب فرد ذیصلاح و دارای مدارج و سوابق واقعی و به دور از فشارها و روابط، دقت لازم و دلسوزانه برای سکانداری این امر معمول گردد.

با نگاهی اجمالی به سوابق تحصیلی و مدیریتی وزرای پیشین وزارت ورزش وجوانان و ما قبل آن روسای سازمان تربیت بدنی سابق ( مهندس نساجی ، مهندس راه وساختمان ، دکترای فیزیک هسته ای و… ) و همچنین دستاوردهای ضعیف آنان، این مهم مشهود است که انتخاب اصلح صورت نپذیرفته است زیرا وضعیت ورزش کشور در سالهای بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌توانست به مراتب و بسیار بهتر از شرایط موجود باشد به شرط اینکه تشکیلات ورزش به لحاظ وضعیت نیروی انسانی و مدیریتی مورد توجه بیشتری قرار می‌گرفت.

جناب رئیس جمهور! ذلت، خفت و خواری هم حدی دارد! اجازه فرمائید بعد از ۴۲ سال این تابو و دور تسلسل باطل شکسته شود و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، فردی از خانواده وزارت ورزش که حائز شرایط صدارت است انتخاب و حضرتعالی به نمایندگان محترم مردم در خانه ملت جهت اخذ رای اعتماد، معرفی فرمائید.

بدیهی است پس از اعلام قطعی پیروزی شما در انتخابات ریاست جمهوری، لیست واجدین احراز پست وزیر ورزش و جوانان توسط شورایعالی کارشناسان وزارت با شاخصهای مدنظر احصاء و تقدیم حضور خواهد شد.