به گزارش آوای ورزش، این روزها بازار نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال داغ است و باشگاه ها زودتر از فصل های گذشته برای جذب بازیکن اقدام کرده اند. از نکات جالب نقل و انتقالات می توان به قردادهای میلیاردی بازیکنان اشاره کرد که در برخی موارد حتی مبلغ قراردادها نزدیک به دو میلیارد است.

  • نقل و انتقالات شهرداری گرگان

لیگ برتر بسکتبال فصل گذشته با قهرمانی شهرداری گرگان و نایب قهرمانی مهرام تهران به پایان رسید. این دو تیم با تغییراتی که در کادرفنی خود ایجاد کرده اند، در صف اول بازار نقل و انتقالات قرار دارند. شهرداری گرگان که فصل گذشته با هدایت مهران شاهین طبع بر سکوی نخست ایستاد، امسال به طور رسمی مهران حاتمی را به عنوان سرمربی فصل جدید معرفی کرد. شنیده ها حاکی از آن است که مهران شاهین طبع به تیم شیمیدر قم پیوسته، با این حال این موضوع هنوز از سوی باشگاه مطرح نشده است.گرگانی ها تا به امروز با میثم میرزایی، رسول مظفری و امیر صدیقی به توافق رسیدند و با محمد جمشیدی، علیار نجفی، پری پتی و کیوان ریاعی قرارداد خود را تمدید کردند.

  • نقل و انتقالات مهرام تهران

تیم مهرام یکی از پرافتخارترین تیم های لیگ برتر بسکتبال نیز پس از نایب قهرمانی در فصل گذشته، امسال قصد دارد با تیم قدرتمندتری پا به عرصه رقابت ها بگذارد، اگرچه هنوز از سوی باشگاه مهرام خبری منتشر نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که مصطفی هاشمی پس از یکسال دوری بار دیگر سکان هدایت مهرام برعهده خواهد شد. همچنین شنیده می شود این باشگاه با سعید داورپناه، محمدحسن زاده و صمد نیکخواه بهرامی به توافق رسیده است. در این بین نام ارسلان کاظمی نیز در لیست بازیکنان فصل آینده مهرام به چشم می خورد. این در شرایطی است که چندی پیش باشگاه ذوب آهن از عقد قرارداد با این بازیکن خبر داده است، اما گویا کاظمی قصد رفتن به اصفهان را ندارد.

  • نقل و انتقالات ذوب آهن اصفهان

تیم ذوب آهن اصفهان نیز به طور رسمی از تمدید قرارداد با سجاد مشایخی، فرید اصلانی، محمدرضا اکبری و همچنین جذب ارسلان کاظمی، اشکان خلیل نژاد، امیر قلی زاده (بازیکنی که سابقه حضور در لیگ NCCL آمریکا را دارد) و محمد حسین احمدی (بازیکن جوانان ذوب آهن) خبر داد. هدایت تیم ذوب آهن همچون فصل گذشته برعهده فرزاد کوهیان مربی تیم ملی ایران است.

  • نقل و انتقالات سایر تیم ها

سایر تیم های لیگ برتری هنوز دست به جذب بازیکنان زیادی نزده اند. با این حال چندی پیش حماد سامری در صفحه شخصی خود از جدایی اش از نفت آبادان پس از چندین سال خبر داد. مقصد بعدی این مربی هنوز مشخص نیست. همچنین به گوش می رسد محمدرضا اسلامی سرمربی فصل قبل شورا و شهرداری قزوین، اینروزها به تیم نفت آبادان نزدیک شده است. تیم کوچین آمل نیز که فصل گذشته تیم جوانان ۲۰۲۰ را با هدایت محمدرضا نوری راهی رقابتهای لیگ برتر بسکتبال کرد، امسال محمد کاظم موقتی را به عنوان سرمربی معرفی کرده است.

 

کیانا شادرو