به گزارش خبرگزاری آوای ورزش،ارسلان کاظمی ملی‌پوش تیم ملی بسکتبال ایران ، در خصوص وضعیت خود اظهار داشت: در حال حاضر شرایط خوبی دارم و تمریناتم را به خوبی پشت سر گذاشته‌ام. برای فصل آینده از چند باشگاه داخلی پیشنهاد دارم، اما هنوز با هیچ‌کدام به توافق نرسیده‌ام، من در کنار پیشنهاد‌های داخلی پیشنهاد‌هایی هم از لیگ‌های خارجی داشتم که آن ها را رد کردم چراکه به دنبال یک پیشنهاد بهتر بودم. باید ببینیم شرایط به چه شکل می‌شود و در روز‌های آینده چه اتفاقی برای من رقم می‌خورد.

ملی‌پوش کشورمان در خصوص نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: مطمئن هستم اگر فدراسیون بسکتبال هم امکانات لیگ آمریکا را در اختیار داشت این رقابت ها را به شکل مسابقات NBA برگزار می‌کرد. اما فدراسیون بسکتبال نه آن امکانات و نه بودجه‌ای مانند لیگ بسکتبال آمریکا را در اختیار دارد که بتواند مسابقات را به آن شکل برگزار کند؛ و در واقع این موضوع برای فدراسیون بسکتبال ما غیرممکن است.

او ادامه داد: اولین چیزی که در برگزاری لیگ NBA باید به آن توجه کرد، وجود زمین تمرین برای تیم‌های شرکت کننده است. شما نگاه کنید مسابقات NBA که در حال حاضر در شهر اورلاندو پیگیری می‌شود چه امکاناتی را در اختیار تیم‌ها قرار داده است؟ حداقل ۶ زمین تمرین در نظر گرفته‌اند تا تیم‌ها بتوانند تمرینات خود را به خوبی انجام دهند و آماده به مصاف حریفان خود بروند.

کاظمی تصریح کرد: ما تنها یک زمین متحرک داریم که آن هم در سالن ۱۲ هزارنفری آزادی قرار دارد که بعید می‌دانم آن سالن هم قابل استفاده برای تمرین باشد. ما نمی‌توانیم لیگ بسکتبال ایران را با سطح لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) مقایسه کنیم چراکه توانایی برگزاری چنین لیگ متمرکزی را نداریم.

کاظمی در خصوص مرحله پلی‌آف لیگ بسکتبال NBA نیز عنوان کرد: قطعاً قهرمان این دوره از رقابت‌های پلی‌آف لیگ بسکتبال NBA از کنفرانس غرب خواهد بود چراکه امسال بیشتر بازیکنان در کنفرانس غرب حضور دارند و باهم در رقابت هستند. به نظرم لس‌آنجلس کلیپرز شانس بیشتری برای قهرمانی دارد و می تواند با پست سر گذاشتن حریفان خود فاتح پلی‌آف لیگ بسکتبال آمریکا شود.

او تصریح کرد: لس‌آنجلس لیکرز در مقابل هیوستون کار بسیار سختی را دارد و صعود این تیم به مرحله بعد قطعی نیست. اما شانس کلیپرز بیشتر است و به‌ احتمال ۹۹ درصد کلیپرز به فینال می‌رسد. من خودم طرفدار تیم هیوستون هستم و دوست دارم هیوستون بالا بیاید و فینالیست شود، اما در حالت کلی این کلیپرز است که شانس بیشتری دارد.