به گزارش آوای ورزش، کمیته ملی المپیک در راستای اهداف کمیته بین المللی المپیک برای نامگذاری ۲۳ ژوئن (۲ تیرماه) به نام روز جهانی المپیک، اقدام به برگزاری «هفته المپیک‌» در کشورمان کرده است.

ویژه برنامه های این هفته از امروز شنبه آغاز می شود ‌و تا روز پنجشنبه (۱۰تیرماه) ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه هفته المپیک‌ امروز با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز تیم های ملی، امین عارف نیا مسئول ستاد فرهنگی المپیک و سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار شد.

در جریان این مراسم از دو کتاب با عنوان «جام نمایشی. ورزشی ارجان» و «کتاب منتخب آثار برگزیده جشنواره شعر و ترانه» رونمایی شد. اردشیر صالح پور نویسنده کتاب جام ارجان است که در مراسم امروز از وی تقدیر شد.

در بخشی از این مراسم افتتاح هفته المپیک امین عارف نیا با یادآوری برگزاری هر چهار سال یکبار المپیک گفت: المپیک جشنواره ای است که ریشه در تاریخ دارد.

مسئول ستادفرهنگی کاروان المپیک با تاکید بر اینکه این ستاد برای نخستین بار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، تصریح کرد: با هدف ترویج فرهنگ غنی ایران از ٢ سال گذشته اقدامات فرهنگی در قالب این ستاد تدوین شده است و از مستندسازی تا طراحی لباس کاروان و برنامه های فرهنگی در ژاپن در دستورکار این ستاد قرار گرفته أست.

در ادامه با حضور رییس کمیته المپیک و سرپرست کاروان ایران از کتاب جام نمایشی جان ارجان و کتاب منتخب اشعار ایران رونمایی شد
همچنین صالحی امیری از پیشنهاد دهنده جام ارجان تقدیر کرد.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم در این مراسم نیز در مراسم گفت: ایران بدون فرهنگ شخصیت و هویت ندارد و از این منظر قدردان زحمات همه هستیم که برای فرهنگ ایران تلاش می کنند.

وی با قدردانی از عواملی که در مسیر توسعه فرهنگی گام بر میدارند، ادامه داد: تلاش ما بر این بود تا تصویر جدیدی از ورزش ایران با موضوعات فرهنگی ارائه دهیم.

صالحی امیری تاکید کرد: ورزش ایران دوپهلویت قهرمانی و فرهنگی دارد. قطعا ایران سربلند در حوزه ورزش قهرمانی با اقتدار در توکیو حاضر می شود.