به گزارش آوای ورزش، گروه نخست ورزشکاران المپیکی ایران شنبه شب تهران را به مقصد توکیو ترک کردند اما زمانی که به توکیو رسیدند با معطلی بسیار زیاد وارد دهکده ورزشکاران شدند. کاروان ایران به همراه چند کشور دیگر برای انجام کارهای لازم در فرودگاه حدود ۷ تا ۸ ساعت معطل ماندند و به دلیل کافی نبودن اتوبوس و کامیون های حمل چمدان هم حدود دو ساعت دیگر در محوطه منتظر ماندند تا بتوانند به دهکده ورزشکاران بروند و همین مسئله خستگی زیادی را برای آنها ایجاد کرد.

از آن طرف کادر سرپرستی تیم ها نیز تمام شب را بیدار ماندند تا تیم‌هایشان وارد دهکده شوند و کارهای لازم برای استقرار اعضا را انجام دهند.

بر اثر این اتفاق همه کشورها از جمله ایران اعتراض رسمی را نسبت به معطلی زیاد ورزشکاران در فرودگاه و بی نظمی که در مورد انتقال آنها وجود داشت به کمیته برگزاری بازی ها اعلام کردند.

با توجه به اینکه در روزهای آینده هم تعداد کشورهایی که همزمان به فرودگاه می رسند بیشتر هم می شود این نگرانی وجود دارد که معطلی ورزشکاران ادامه دار باشد و از طرفی جدا از بحث خستگی زیاد، حضور طولانی مدت ورزشکاران در فرودگاه با توجه به مسئله شیوع ویروس کرونا و احتمال وجود ناقل در بین کشورها می تواند خطرناک باشد.