به گزارش آوای ورزش، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار رقابتهای المپیک با نتیجه ۶۶_۱۲۰ برابر ایالات متحده آمریکا شکست خورد و دومین باخت خود را در المپیک توکیو به ثبت رساند.

 

صبح امروز تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود در رقابتهای المپیک به مصاف تیم ملی ایالات متحده آمریکا با هدایت گرگ پاپوویچ رفت. حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی پنج بازیکن آغاز کننده ایران بودند. نخستین امتیاز این دیدار با دستان حدادی برای ایران به دست آمد و سپس لیلارد با یک سه امتیازی آمریکا را پیش انداخت. بعد از آن بازهم شاهد دو امتیاز دیگر از حدادی برای ایران بودیم تا اینکه بهنام یخچالی لژیونر کشورمان با پاس خوب محمد جمشیدی با یک پرتاب سه امتیازی ایران را از آمریکا پیش انداخت. این پرتاب سریعا از سوی لیلارد سه امتیازی زن پاسخ داده شد. بعد از آن آمریکایی ها با سه امتیازی کوین دورانت و پرتاب بوکر اختلاف را را افزایش دادند. حامد حدادی در زیر حلقه و بهنام یخچالی با پرتابی سه امتیازی، امتیازات ایران را به ۱۲ در مقابل ۱۷ رساندند. پرتاب یخچالی که در دقیقه ۴ این کوارتر انجام شد آخرین امتیاز ایران در کوارتر نخست بود و تیم ملی در ادامه نتوانست توپی را وارد حلقه کند. در مقابل آمریکایی ها با پرتاب های سه امتیازی پیاپی از لیلارد، دورانت و هالیدی امتیازات تیم ملی کشورشان را به ۲۸ رساندند تا کوارتر نخست با نتیجه ۱۲_۲۸ به پایان برسد.

 

با شروع کوارتر دوم محمد حسن زاده برای ایران به میدان آمد و بلافاصله بعد از حضور در زمین خطا کرد. در ادامه سعید داورپناه نیز که در این کوارتر وارد میدان شده بود، با پرتابی سه امتیازی، یکی از پرتاب های آمریکایی ها را جبران کرد. آمریکایی ها از نبود حامد حدادی در زیر حلقه بهترین استفاده را کردند و توانستند امتیازات متعدد و پیاپی را به دست آورند. اما حدادی که در دقیقه ۷ به میدان آمد، با کسب دو امتیاز در زیر حلقه برای ایران کسب امتیاز کرد. در شرایطی که تیم ایران به حامد حدادی در زیر حلقه احتیاج داشت، بازیکنان پاس های بدی را به حامد می دادند، به طوریکه این بازیکن نمی توانست امتیازی در زیر حلقه به دست آورد. با این حال نوید رضایی فر بازیکن جوان و با استعداد کشورمان به نجات تیم ایران آمد. این بازیکن با کسب ۱۰ امتیاز پیاپی به ستاره ایران در این کوارتر تبدیل شد. با این حال آمریکایی دست از امتیازگیری بر نداشتند و کوارتر دوم با نتیجه ۳۰-۶۰ به سود قدرت برتر دنیا به پایان رسید.

 

تیم ملی ایران در کوارتر سوم بهترین بازی خود را به نمایش گذاشت. صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان ایران در دقیقه ۸ این کوارتر تنها دو امتیازی خود در این دیدار را به ثمر رساند. سپس ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و محمد حسن زاده با پرتاب های دو و سه امتیازی خود برای ایران ۱۳ امتیاز در مقابل ۲۲ امتیاز آمریکایی ها در این کوارتر به دست آوردند تا این کوارتر بهترین عملکرد تیم ایران در این دیدار باشد. کوارتر سوم با نتیجه ۴۳_۸۲ به پایان رسید.

 

در کوارتر چهارم شاهد پرتاب سه امتیازی سعید داورپناه، لی آپ های محمد حسن زاده و محمد جمشیدی بودیم بودیم که امتیازات ایران را به عدد ۵۰ رساند. جمشیدی همچنین با پرتابی سه امتیازی و گرفتن خطا از بازیکن حریف نقش موثری برای ایران ایفا کرد. با این حال زور بازیکنان ایران به بازیکنان ایالات متحده آمریکا که همگی در حرفه ای ترین لیگ دنیا یعنی ان بی ای بازی می کنند، نرسید و در نهایت تیم ملی کشورمان با نتیجه ۶۶_۱۲۰ متحمل شکست شد. حامد حدادی با کسب ۱۴ امتیاز و ۷ ریباند موثرترین بازیکن ایران نام گرفت و در آنسوی میدان نیز زک لاوین با کسب ۱۳ امتیاز، ۴ ریباند و ۸ پاس گل موثرین بازیکن میدان و تیمش شد.

 

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی روز شنبه راس ساعت ۵:۳۰ صبح به مصاف تیم فرانسه می رود. فرانسوی ها در بازی نخست خود آمریکا را شکست دادند و امروز برابر تیم چک صف آرایی می کنند.

 

کیانا شادرو