به گزارش خبرگزاری آوای ورزش،کامران شهلا سرمربی تیم ملی اسنوکر کشورمان ، در رابطه با سطح فنی مسابقات اسنوکر مسترز قهرمانی کشور که به تازگی برگزار شد، اظهار داشت: سطح فنی این مسابقات بسیار بالا بود و ۱۶ نفر برتر رنکینگ کشوری در این دوره شرکت کرده بودند.

او ادامه داد: در این بازی‌ها ۶ “بریک” بالای ۱۰۰ امتیاز ثبت شد. علی قره گوزلو قهرمان این مسابقات هم رکورد دار بیشترین “بریک” بود و در این مسابقات با آمادگی بالایی شرکت کرده بود و با شایستگی به مقام قهرمانی رسید.

او افزود: به نظر من حسین وفایی با استعداد‌ترین اسنوکر باز تاریخ کشورمان است. اگر او یک حامی مالی پیدا کند بدون شک می‌تواند جزو ۱۶ نفر برتر این رشته باشد. او پس از شیوع ویروس کرونا نتوانست برنامه تمرینی خود را منظم دنبال کند که اگر این طور نبود می‌توانست به مراحل بالاتر صعود کند.

سرمربی تیم ملی اسنوکر در رابطه با آمادگی اسنوکر باز‌های کشورمان گفت: نفرات اول تا هشتم این بازی‌ها از آمادگی بالایی برخوردار بودند و پیش بینی می‌کنیم در مسابقات جهانی و آسیایی پیش رو برای کشورمان افتخار آفرینی کرده و مدال‌های زیادی کسب کنند.

او افزود: به نظرم ۶ نفر از این بازیکنان شایستگی ورود به جمع حرفه ای‌های اسنوکر را دارند.

شهلا در خصوص مسابقات پیش رو اظهار کرد: اصلی‌ترین مسابقات پیش روی ما رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا است که در اردیبهشت ماه به میزبانی کشور تایلند برگزار خواهد شد. در دوره گذشته این مسابقات که به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار شد توانستیم ۱۲ مدال رنگارنگ کسب کنیم. هدف اصلی ما بهبود این رکورد است.

اردوی تیم ملی در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود

او در رابطه برنامه تمرینی ملی پوشان گفت: قرار است اردوی تیم ملی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پایگاه قهرمانی بیلیارد واقع در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود. البته بیشتر بازیکنان میز شخصی داشته و می‌توانند با نظارت ما تمرینات خود را ادامه دهند.

برنامه ویژه‌ای برای کشف استعداد‌ها داریم

سرمربی تیم ملی اسنوکر در رابطه با برنامه استعدادیابی در این رشته، بیان کرد: آینده این ورزش در دست نونهالان است و ما برنامه ویژه‌ای برای کشف این استعداد‌ها داریم. در گذشته ما ۲ دوره المپیاد برای کشف استعداد نونهالان برگزار کردیم.

او افزود: از برترین نفرات مسابقات استعدادیابی برای تمرین با اسنوکر باز‌های تیم ملی دعوت خواهیم کرد، زیرا این کار باعث پیشرفت نونهالان می‌شود.

شهلا ادامه داد: از هیئت استان‌ها درخواست می‌کنیم تا مسابقات زیر ۲۱ سال را برگزار کنند و نفرات برتر را به ما معرفی کنند تا برای پیشرفت آن‌ها برنامه ریزی کنیم.