به گزارش آوای ورزش، پیمان فخری درباره ی تصمیم نهایی خود برای کناره گیری از سرمربیگری تیم ملی شمشربازی سابر بیان کرد: به دلیل مشغله کاری دیگر کشش این کار و توانایی ۱۳ساعت کار را ندارم چون هشت سال است به صورت شبانه روزی وقت گذاشتم . خوشحالم شمشیربازی ایران را به جایگاهی رساندم که به اذعان خیلی از تیم های جهان یکی از بهترین تیم های چند دهه اخیر بوده است. هیچ تیمی در در دنیا چنین پیشرفتی را نداشته که تیم ما در طی ۸ سال توانست به آن برسد.

دوستانی که می گویند شمشیربازی باید در المپیک مدال می‌گرفت به گونه ای صحبت می کنند که انگار ایران تیم سوم بوده و ایتالیا تیم ششم یا ایتالیا در ۴۰ سال اخیر اصلاً مدال المپیک نداشته است. تیم من ۴۵ بر۴۴ به ایتالیا باخت و سه شمشیرباز در بین ۱۶ نفر برتر المپیک داشتم بنابراین خوشحالم این تیم را در شرایطی ترک می کنم که پنج شمشیر باز قدرتمند دارم و همه قدرت آنها را دیدند.
او ادامه داد: الان واقعا خسته ام و من از زندگی و خانواده ام زده ام اما دیگر کشش ندارم و فکر می کنم همین قدرکافی است. من در این دو سال اخیر مجبور میشدم ساعت‌های زیادی کار کنم و با توجه به وظیفه سنگینی هم که در کمیته ملی المپیک داشتم تلاش می‌کردم وقت بیشتری برای شمشیربازان بگذارم.از آقای باقرزاده تشکر می کنم که برای رسیدن به این جایگاه ها و مدال ها خیلی کمک کرد و اگر در ایران بمانم مطمئنا به فدراسیون و تیم در هر قالب دیگری که فدراسیون تمایل داشته باشد، کمک می کنم.

فخری در پاسخ به این پرسش که پیشنهادی از کشورهای دیگر برای مربیگری دارد یا خیر گفت: نمی خواهم وارد این صحبت‌ها شوم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر نمی کند ممکن است تیمی که ساخته با نبود او سرنوشت خوبی نداشته باشد گفت، خیر، فکر می کنم این پتانسیل در افراد دیگر هست که این تیم را هدایت کنند اما واقعا توانی ندارم و اگر توان داشتم این راه را ادامه می دادم. این چند سال واقعا از خودم گذشتم و برای المپیک از هیچ تلاشی دریغ نکردم.

فخری در پایان و در پاسخ به این پرسش که اگر تیم سابر در المپیک مدال می گرفت، ممکن بود تصمیم او تغییر کند،تاکید کرد: خیر، از قبل این تصمیم را گرفته بودم و ارتباطی به مدال گرفتن یا نگرفتن نداشت . قبلا گفته بودم مشخص نیست شش ماه دیگر چه اتفاقی می افتد و باید به افراد دیگر هم میدان بدهم تا توانایی خود را نشان بدهند. اکنون دیگرکشش این همه فشار را ندارم چون سالهای سختی را برای رسیدن به این جایگاه داشتیم.