«مهین فرهادی‌زاد» روز سه شنبه در سومین نشست تخصصی معاونت توسعه ورزش بانوان با نواب رییس فدراسیون‌های ورزشی تنیس، تنیس روی میز، بدمینتون، شمشیربازی و ورزش دانشگاهی اظهار داشت: هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها ارزیابی و بررسی فعالیت‌های آنها در دوران کروناست که بیشترین فعالیت در حیطه آموزش است.
وی افزود: وجود زنان به عنوان نایب رییسان و کارشناسان زن می‌تواند به بحث ورزش به ویژه زنان کمک بسیار موثری کند. اکنون سمت و سوی برخی فدراسیون‌ها انتخاب زنان توانمند در پست های جدیدی نظیر دبیری هم است. در گذشته در فدراسیون بیماری‌های خاص دبیر زن داشتیم اما اکنون در سه فدراسیون بسکتبال، جودو و ورزش دانش آموزی از دبیر زن بهره مند شدند.
معاون وزیر ورزش ادامه داد: بانوان می‌توانند نافع فضای فدراسیون‌های ورزشی باشند و آرامشی را برای ورزشکاران ایجاد کنند.
فرهادی زاد درباره ارزیابی عملکرد فدراسیون ها و تخصیص بودجه فعالیت برابر زنان و مردان گفت: شفاف‌سازی از نوع ارزیابی از فدراسیون‌ها اتفاق افتاد که میزان فعالیت زنان و مردان در رشته های مختلف هم بر اساس همین ارزیابی به عمل آمده، اعتبارات فدراسیون ها مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: مدیران و مسوولان فدراسیون ها می‌توانند با استفاده از بکارگیری فعالیت ظرفیت موجود در حوزه زنان مانند مدال‌آوری قهرمانی کشور، استعدادیابی، آموزش و سایر مباحث مدیریتی فضایی را مهیا کنند تا از این اعتبارات در بخش زنان به خوبی استفاده کنند.

معاون وزیر ورزش گفت: اکنون اگر فضایی در بخش فدراسیون غیر فعال باشد یعنی تمایلی برای استفاده از اعتبارات مالی در آن بخش ندارد برای اینکه بخواهد آن بخش را فعال کنند باید زنان نیز فعال باشند. همه فدراسیون ها این فضا را فعال کردند تا در تمام بخش ها پویا باشند.

معاون وزیر ورزش گفت: ورزش های راکتی جذاب هستند و فدراسیون‌ها برای اینکه فعالیت خود را شروع کنند مجوز خود را از ستاد کرونا دریافت کردند و بر اساس رعایت پروتکل ها فعالیت تمرینی خود را آغاز می کنند.
معاون وزیر ورزش اظهار داشت: قدرتی که نایب رییسان زن فدراسیون‌ها دارند به مثابه اعتبار برای معاونت توسعه ورزش زنان می شود.
فرهادی زاد خطاب به نایب رییسان زن فدراسیون‌های ورزشی گفت: حتی در شرایط کنونی که کشور با ویروس کرونا درگیر است اکثر فدراسیون‌ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند و این انتظار می‌رود که در این وضعیت به موضوع آموزش توجه جدی تری داشته باشند.

مهرافزا منوچهری نایب رییس زنان فدراسیون تنیس در ادامه این نشست درباره عملکرد فدراسیون تنیس گفت: بدترین ضربه فدراسیون‌ها در دوران سرپرستی است تا اینکه با انتخاب «داوود عزیزی» به عنوان رییس فدراسیون تمام کمیته‌های این فدراسیون را تعریف و برنامه ریزی کردیم.
نایب رییس فدراسیون تنیس افزود: دوره‌های آموزشی برای مربیان و داوری تعریف کردیم و به دنبال برگزاری جام حذفی زنان و جام دیپلماتیک هستیم.
منوچهری ادامه داد که جام دیپلماتیک در آبان ماه امسال برگزار می شود.
وی یکی از مشکلات این فدراسیون را نداشتن زمین تنیس عنوان کرد و گفت: اکنون زمین‌ تنیس برای برگزاری تمرینات تیم ملی نداریم.

در ادامه این نشست نایب رییس فدراسیون تنیس روی میز هم در گزارشی از فعالیت‌های این فدراسیون توضیح داد: اواخر فرودین ماه امسال با توجه به شرایط کرونا برنامه های خود را به شیوه ویدیو کنفراسی با هیات های استانی برگزار کردیم که متوجه شدیم حکم برخی نایب رییسان هیات ها ابلاغ نشده است.

فاطمه کیوانی افزود: آموزش‌های غیر حضوری در بخش مهارت‌های رفتاری برگزار کردیم.
دیگر سخنران این نشست نایب رییس فدراسیون ورزش دانشگاهی بود. مرجان صفاری گفت: هفت کمیته براساس فیزو تشکیل دادیم و آیین نامه انضباطی را هم بازنگری کردیم.

صفاری ادامه داد ما هیچ تعهدی به سرپرست و مربی ورزش دانشگاهی نداریم و پاداش ها هم پرداخت شده است.
نایب رییس فدراسیون ورزش دانشگاهی در گزارش های ۶ ماهه امسال خود گفت: کارهای های غیرحضوری متعدی برگزار کردیم اما فدراسیون همچنان بصورت سرپرستی است.
نایب رییس فدراسیون بدمینتون هم درباره خلاقیت‌های این فدراسیون در دوران کرونا اظهار داشت: فعالیت فدراسیون بدمینتون در دوران کرونا بیشتر از گذشته شده است. از ابتدای سال رقابت ها به صورت محازی برگزار کردیم و در مجمع سالیانه جهانی را برگزار کردیم و تمرینات بدنسازی را از طریق اسکایپ برای مردان برگزار کردیم.
فریبا مددی گفت: سه تا از مسولان کمیته های این فدراسیون را زن انتخاب و طرفی کارگاه روانشناسی رایگان هم برگزار کردیم. همچنین برای داوران دوره مجازی برگزار کردیم.
«توحیده فولادی» نایب رییس فدراسیون شمشیربازی هم درباره فعالیت ۶ ماهه نخست سال هم می‌گوید: نگهداشت مستعدین یکی از اقدامات فدراسیون در دوران کرونا بود به این شیوه که از مربیان زن و مرد در رشته های سابر فلوره و اپه دعوت کردیم تا تحربیات و شاخص ها خود را برای مربیان استانی در اختیار بگذارند.
فولادی گفت: مرحله نخست را در سطح تهران برکزار کردیم و مرحله دوم هم برای استان ها خواهد بود.
نایب رییس فدراسیون شمشیربازی درباره آمار ورزشکاران سازمان یافته گفت: یک هزار و ۱۸۳ ورزشکار شمشیربازی هستند که از این تعداد ۶۳۱ نفز زن هستد.
در بخش همگانی ۵۵ هزار نفر فعال هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زن مشارکت دارند.
فولادی ادامه داد: ۱۴۹ نفر مربی درجه سه زن داریم که ۱۰ نفر درجه دوم هستند.
وی گفت: ۲۰ داور درجه ۲ و چهار داور در سطح ملی داریم.
نشست های تخصصی فدراسیون های ورزشی در قالب چندین گروه تا پایان شهریور ادامه دارد.