به گزارش خبرگزاری آوای ورزش مسعود لشگری، رئیس انجمن پاراتکواندو کشورمان بیان کرد: سال گذشته فعالیت هایمان را در انجمن، با کسب سهمیه پارالمپیک توکیو و حضور موفق در رقابت های آسیایی و جهانی دنبال کردیم. خوشبختانه توانستیم با تثبیت رنکینگ جهانی پوررهنما و عزیزی، سهمیه مستقیم و کامل پارالمپیک را بدست آوریم.

 

وی ادامه داد: همچنین سال ۹۸، در مسابقات آسیایی اردن جایگاه قهرمانی قاره کهن را از آن خود کردیم تا پاراتکواندو کشورمان سال موفقی را پشت سر بگذارد. در پایان سال و با شیوع بیماری کرونا، اردوهای متمرکز به جهت حفظ سلامتی ورزشکاران لغو شد و از آن پس ملی پوشان در خانه و از طریق ارتباط در فضای مجازی با سرمربی تیم ملی، تمرینات خود را پیگیری کردند.

لشگری افزود: پس از کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا، اردو متمرکز تیم ملی با حضور پوررهنما و عزیزی دو پاراالمپین کشورمان از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه زیر نظر خانلرخانی آغاز شده است. البته پیش از شروع اردو، ملی پوشان و کادر فنی تست کرونا انجام دادند تا با تأیید وضعیت سلامتی آنها، تمرینات صورت بگیرد.

رئیس انجمن عنوان کرد: ما با پاراتکواندوکاران دیگر نیز در ارتباط هستیم و تمرینات آنها از طریق فضای مجازی پیگیری می شود. با توجه به اینکه رویدادی در پیش نیست، اردوی متمرکز را با دو ملی پوش پارالمپیکی پیگیری می کنیم تا هوگوپوشان برای توکیو آماده شوند.

وی تصریح کرد: برنامه های انجمن را به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تکواندو ارائه دادیم و منتظر اعلام برنامه مسابقات از سوی فدراسیون جهانی هستیم تا در صورت اعزام به این رویدادها، برنامه تیم ملی و دعوت از ورزشکاران به اردو را مشخص کنیم.

لشگری اظهار داشت: در سال ۲۰۲۱، بازی های پاراآسیایی جوانان را در کشور بحرین در پیش داریم و به همین منظور با همکاری فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، فدراسیون تکواندو و کمیته ملی پارالمپیک استعدادیابی رده جوانان را در سطح استان ها آغاز کردیم و خوشبختانه ورزشکاران خوبی معرفی و شناسایی شدند.

رئیس انجمن در پایان گفت: هدف مان تشکیل تیم ملی قدرتمند در رده جوانان است تا بتوانیم در رویداد های این رده سنی مانند بزرگسالان برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم و قهرمانی آسیا را در بخش جوانان نیز به نام ایران ثبت کنیم.