به گزارش آوای ورزش، در ادامه رقابتهای لیگ برتر بسکتبال عصر روز گذشته تیم ذوب آهن اصفهان موفق شد پالایش نفت آبادان را شکست دهد و با این پیروزی یک پله در جدول گروه خود صعود کند.

تیم ذوب أهن اصفهان پس از گذراندن دوران ابتلای بازیکنانش به ویروس کرونا عصر روز گذشته به مصاف تیم پالایش نفت آبادان رفت. ذوبی ها شروع بهتری نسبت به حریف داشتند و با بازی خوب محمدرضا اکبری، سجاد مشایخی، فرید اصلانی و دو یرتاب سه امتیازی علی مرتضوی ۲۵ امتیاز در مقابل ۱۰ امتیاز آبادان به دست آورند. در کوارتر دوم اگرچه احسان دلیرزهان تلاش بسیاری کرد اما با چهارفوله شدن رضا رنجبر کار برای شاگردان علی توفیق سخت شد و بازهم نتوانستند خود را به امتیازات حریف برسانند. بدین ترتیب بازیکنان ذوب آهن نیمه نخست را با اقتدار و با نتیجه ۲۴ـ۴۰ به پایان رساندند.

در کوارتر سوم آبادانی ها به پرتابهای از راه دور روی آودند. عدنان شاوردی با پرتاب های سه امتیازی خود و احسان دلیرزهان با کسب امتیاز در زیر حلقه امید را به نیمکت تیمشان آوردند. سجاد مشایخی نیز ۷ امتیاز برای تیمش به دست آورد تا با وجود پیروزی آبادان در این کوارتر، این ذوب آهن اصفهان باشد که برتری کلی را در اختیار داشته باشد.

تلاش بازیکنان آبادان در کوارتر چهارم نتیجه داد و حتی توانستند اختلاف امتیاز را به عدد ۵ برسانند. سجاد مشایخی بهترین بازیکن ذوبی ها در این کوارتر دومین خطای فنی خود را گرفت و از سالن اخراج شد. همچنین ارسلان کاظمی دیگر یار ذوبی ها که در این بازی عملکرد خوبی نداشت و تنها یک امتیاز به دست آورد نیز ۵ فوله و از زمین خارج شد. بنابراین فرید اصلانی مسئولیت بیشتری بر عهده گرفت و با بازی خوبش و مدیریتش در تیم در نهایت شاگردان فرزاد کوهیان توانستند این بازی را با نتیجه ۶۳ـ۷۰ به سود خود به پایان برسانند.

در این دیدار سجاد مشایخی با کسب ۲۰ امتیاز، ۵ ریباند و ۳ توپربایی موثرترین بازیکن ذوبی ها شد. در تیم نفت آبادان نیز احسان دلیرزهان توانست با ۲۶ امتیاز و ۵ پاس گل بهترین بازیکن تیمش نام گیرد.

 

پیش از برگزاری این دیدار دو تیم نظم آوران سیرجان و مس کرمان به مصاف هم رفتند و مسی ها با اختلاف یک پرتاب سه امتیازی و با نتیجه ۹۲ـ۹۵ به برتری دست یافت.

 

کیانا شادرو