به گزارش آوای ورزش، جذابترین دیدار هفته لیگ برتر بسکتبال عصر روز گذشته مابین دو تیم مهرام تهران و شیمیدر قم برگزار شد و شاگردان هاشمی پیروزی دور رفت را تکرار کردند.

رقابت مهرام و شیمیدر با پرتاب سه امتیازی سعید داورپناه و سپس دو امتیازی آرن داوودی برای تیم مهرام آغاز شد و بعد از آن آلاده آمینو بازیکن خارجی فصل قبل گرگان که به تازگی به شیمیدر پیوسته است برای تیمش امتیازآفرینی کرد. در ادامه، این کوارتر پرخطا و کم امتیاز پیگیری شد و تیم مهرام توانست با بازی بهتر نسبت به حریف با نتیجه ۸ـ۱۳ به برتری دست یابد.

در کوارتر دوم شیمیدری ها امتیازات عقب افتاده را جبران کردند و بازی ۱۳ـ۱۳ به تساوی رسید و حتی آمینو با یک اسلم دانک و گرفتن فول گل شیمیدر را سه امتیاز پیش انداخت. اما لذت این برتری برای یاران شاهین طبع بسیار کوتاه بود چراکه آرن داوودی با یک پرتاب سه امتیازی بازی را به تساوی ۱۶ کشاند. سپس هولمن و حسن زاده برای مهرام کسب امتیاز کردند تا سرخپوشان بار دیگر پیش بیافتند. در ادامه چهار بار برتری تغییر کرد تا در نهایت شیمیدری ها با پرتاب های دو و سه امتیازی سینا واحدی و با نتیجه ۲۴ـ۲۸ برتری نیمه نخست را از آن خود کردند.

نیمه دوم پرسرعت پیگیری شد و بازیکنان دو تیم برای کسب امتیاز با حریف می جنگیدند. مصطفی هاشمی در این کوارتر علی شهریاری را به میدان فرستاد و این بازیکن جوان توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. در این کوارتر نیز سه بار بازی به تساوی کشیده شد و در نهایت ۴۶ـ۴۶ به پایان رسید.

سعید داورپناه کوارتر چهارم را جنجالی آغاز کرد. این بازیکن که یکی از مهره های اصلی پیروزی مهرام در هر دیداری است، در ابتدای این کوارتر دو پرتاب سه امتیازی پیاپی را به ثمر رساند. کمی بعد این بازیکن با خطای غیر ورزشی روی بازیکن شیمیدر این فرصت را در اختیار حریف گداشت تا امتیازات عقب افتاده را جبران کند. در چهار دقیقه مانده به پایان این بازی، تنها سعید داورپناه و محمد حسن زاده برای مهرام کسب امتیاز کردند اما در آنسو حامد حسین زاده، بایکس و محمد یوسفوند شیمیدر را به امتیاز ۶۰ رساندند. بعد از آن تا انتهای بازی شیمیدری ها فقط دو امتیاز کسب کردند اما بازیکنان مهرام با درخشش سعید داورپناه، محمد حسن زاده و هولمن بازیکن خارجی تیم که یک مثلث قدرتمند را تشکیل می دهند، توانستند با نتیجه ۶۲ـ۶۷ به پیروزی در این دیدار دست یابند و همچون بازی دور رفت این بازی را نیز با برتری پشت سر بگذارند.

در این دیدار محمد حسن زاده با کسب ۱۶ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۴ ناس گل دبل دبل کرد و موثرتربن بازیکن میدان شد. سعید داورپناه و هولمن نیز به ترتیب با ۱۷ و ۱۳ امتیاز نقش موثری در پیروزی مهرام داشتند.

 

کیانا شادرو