به گزارش آوای ورزش، دیدار معوقه هفته دهم لیگ برتر بسکتبال مابین دو تیم ذوب آهن اصفهان و شهرداری گرگان عصر امروز در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و شاگردان فرزاد کوهیان موفق شدند نوار پیروزی های خود را ادامه دهند.

آرمان زنگنه، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، فرید اصلانی و اشکان خلیل نژاد پنج بازیکن آغاز کننده ذوبی ها بودند. در آنسوی میدان میثم میرزایی، محمد جمشیدی، پری پتی، رسول مظفری و کریس ایونس برای گرگان به میدان آمدند. این بازی به دلیل تعیین صدر نشینی گروه الف و همچنین شرایط همگروهی در مرحله بعد از اهمیت زیادی برخوردار بود.

در کواتر نخست شاهد بازی راحت و روانی از سوی دو تیم بودیم. گرگانی ها با دستان محمد جمشیدی، میثم میرزایی و پری پتی با نتیجه ۱۷ـ۲۱ این کوارتر را با پیروزی پشت سر گذاشتند.از ابتدای کوارتر دوم گرگانی ها اختلاف را به عدد ۱۰ رساندند و تا اواسط این کوارتر اختلاف به ۱۳ امتیاز نیز رسید تا اینکه امیرعلی قلی زاده بازیکن جوان تیم ذوب آهن سه امتیازی خود را وارد سبد کرد. سیس نوبت دیگر یار جوان ذوبی ها محمد حسین احمدی بود تا او نیز پرتاب سه امتیازی خود را به سبد بنشاند. در ادامه بازهم این دو بازبکن جوان که اعتماد سرمربی را به خود جلب کرده بودند برای ذوب آهن کسب امتیاز کردند اما در آنسوی میدان گرگانی ها با درخشش کریستوفر ایونس که به تنهایی ۱۱ امتیاز به دست أورد این کوارتر را با نتیجه ۳۸ـ۴۳ به سود خود به پایان رساندند.

کوارتر سوم با دو امتیاری مظفری برای گرگان و سه امتیازی قلی زاده برای ذوب آغار شد. سپس زمان درخشش آرمان زنگنه و سجاد مشایخی آغاز شد که با عملکرد خوب خود اختلاف را کاهش دهند. در اواسط این کوارتر امیرصدیقی از ناحیه صورت دچار آسیب جدی شد و زمین مسابقه را ترک کرد.ذوبی ها علاوه بر کاهش اختلاف امتیازی، توانستند این کوارتر را با پیروزی پشت سر بگذارند و با اختلاف ۴ امتیاز و نتیجه کلی ۶۰ـ۶۴ کوارتر سوم را به پایان برسانند.

کوارتر چهارم با همان اختلاف ۴ امتیازی پیگیری می شد تا اینکه در نیمه این کوارتر ذوب آهن با لی آپ آرمان زنگنه و سپس به ثمر رسیدن دو پرتاب آزاد ارسلان کاظمی بازی برای نخستین بار به تساوی کشیده شد. اما در دو اقدام پیاپی بعدی محمد جمشیدی اختلاف را بار دیگر به ۴ امتیاز رساند. بعد از آن ذوبی ها با دستان ارسلان کاظمی، اصلانی، زنگنه و مشایخی در سه دقیقه پایانی توانستند نتیجه بازی رابه سود خود تغییر دهند و ۸۱ـ۸۵ این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارند. اگرچه شاگردان مهران حاتمی این دیدار را واگذار کردند اما به دلیل آوراژ گل بهتر در صدر جدول باقی ماندند و ذوبی ها نیز بدون تغییر در جایگاه دوم باقی ماندند.

 

کیانا شادرو