به گزارش آوای ورزش، انتخابات فدراسیون بسکتبال در نهایت بعد از یک ماه تعویق چهارشنبه بیستم بهمن ماه برگزار می گردد. این درحالی است که هنوز وزارت ورزش و جوانان اسامی کاندیداهای تایید شده را اعلام نکرده است.با این حال شنیده ها حاکی از آن است که چهار کاندیدا شرایط حضور در انتخابات این دوره را دارند. شاپور یاوری، جواد داوری، کرم احمدیان و حمید عباسی افرادی هستند که تایید صلاحیت آنها به طور غیر رسمی اعلام شده است و با وجود تعویق انتخابات از تاریخ ۱۹ دی به ۶ بهمن و سپس ۶ بهمن به ۲۰ بهمن، همچنان خبری از تایید شدن رامین طباطبایی رئیس سابق فدارسیون به گوش نمی رسد.
هریک از چهار کاندیدای احتمالی کارنامه پرباری در عرصه ورزش دارند اما در این بین دو کاندیدا از لحاظ بحث مدیریتی و رشد و پیشرفت بسکتبال کشور از شانس بیشتری برای این دوره از انتخابات برخوردارند.
جواد داوری بازیکن سابق تیم ملی و رئیس هیات بسکتبال استان اصفهان یکی از این دو کاندیداست.از زمان حضور وی در سمت ریاست هیات بسکتبال اصفهان، این استان پیشرفت بسیاری در رده های پایه، بانوان و آقایان داشته است. داوری با تلاش و پشتکار بسیار بسکتبال اصفهان را به روزهای اوج خود نزدیک کرد تا آنجا که علاوه بر رشد و استعدادیابی در بخش پایه، وی اهمیت زیادی برای بسکتبال بانوان این استان قائل شد و همین امر باعث پیشرفت بانوان بسکتبالیست اصفهان شد. همچنین پس از سالها شاهد حضور دو تیم قدرتمند اصفهانی در سوپرلیگ آقایان هستیم تا بیش از گذشته بسکتبال این استان در سطح کشور فعالیت داشته باشد. در اثبات مدیریت موفق داوری می توان به این موضوع اشاره کرد که عملکرد درخشان وی در چهار سال ابتدایی حضورش در سمت رئیس هیات بسکتبال اصفهان باعث شد تا این مدیر جوان و با دانش فروردین امسال نیز با کسب اکثریت آرا سکاندار بسکتبال این استان باقی بماند.
دیگر کاندیدای مطرح این دوره از انتخابات فدراسیون شاپور یاوری مدیرعامل سابق باشگاه پتروشیمی بندر امام و عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال در دوران طباطبایی است. یاوری مدیری با تدبیر و کاربلد است و بسکتبال پتروشیمی بندرامام در دوران ریاست وی از قدرت های بسکتبال ایران محسوب می شد که مقام های زیادی در سوپرلیگ ایران، غرب آسیا و آسیا به دست آورده است. در دوران ریاست یاوری علاوه بر تیمداری در سطح سوپرلیگ، شاهد تیم های دسته یک و پایه پتروشیمی بندر امام در مسابقات کشوری بوده ایم که همین امر باعث پیشرفت بسکتبال در استان خوزستان شد. اما پس از پایان دوران ریاست یاوری، بسکتبال پتروشیمی افت شدیدی کرد تا جاییکه امروز این باشگاه پرافتخار، در سوپرلیگ ایران تیمداری نمی کند و همین موضوع از اهمیت حضور یک مدیر با سواد و بسکتبالی برای پیشرفت این رشته دانشگاهی در کشور خبر می دهد.
انتخابات فدراسیون بسکتبال چهارشنبه هفته جاری بیستم بهمن ماه با حضور ۴ کاندیدای احتمالی برگزار می گردد و رئیس جدید فدراسیون با کسب اکثریت آرا معرفی خواهد شد تا بسکتبال ایران پس از یک ماه فعالیت با سرپرست، اینبار با امید و انگیزه هایی جدید خود را برای چهار سال پیش رو آماده کند.