به گزارش آوای ورزش، در حالی که اعلام شده بود انتخابات فدراسیون بسکتبال بعد از یک ماه تعویق روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه برگزار می گردد، صبح امروز منصور اردستانی دبیر مجمع از عقب افتادن زمان برگزاری برای بار سوم خبر داد.

در متن این اطلاعیه که در سایت رسمی فدراسیون بسکتبال منتشر شد، آمده است:

باسمه تعالی
اعضای محترم مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت
باستحضار می‌رساند به دلیل بروز‌ شرایط خاص بهداشتی و قرار گرفتن کشور در اوج پیک ششم کرونا (با سویه امیکرون)، ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و حفظ سلامت افراد و نیز تقاضای تعداد قابل توجهی از اعضای محترم مجمع (بیش از یک سوم اعضا) و‌ بنا به هماهنگی‌های بعمل آمده با وزارت ورزش و جوانان، جلسه مجمع انتخاباتی رئیس و اعضای انتخابی هیأت رئیسه فدراسیون بسکتبال که قرار بود در تاریخ بیستم بهمن ماه سال جاری برگزار شود، به تعویق افتاد. بدیهی است زمان و مکان مجمع آتی انتخاباتی با بهبود وضعیت بهداشتی و عادی شدن شرایط کرونایی و فراهم شدن شرایط مورد نیاز برای برگزاری حضوری مجمع، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
منصور اردستانی
دبیر مجمع

 

در متن بالا نکاتی وجود دارد که باعث ایجاد شک و شبهاتی در برگزاری انتخابات می شود، از یک سو با توجه به تعویق یک ماهه انتخابات هنوز اسامی کاندیدای دارای صلاحیت اعلام نشده، شنیده ها حاکی از آن است که رامین طباطبایی رییس پیشین فدراسیون بسکتبال که به نظر می رسد تا به امروز موفق به کسب تایید صلاحیت نبوده، نقش بزرگی در تعویق انتخابات دارد و در تلاش است تا با عقب انداختن زمان برگزاری برای گرفتن تاییدیه فرصت بخرد.همچنین به گوش رسیده که یکی از اعضاء مجمع که ارتباط خوبی با رییس سابق دارد طی تماس های تلفنی مکرر با اعضا از آنها خواسته که برای تعویق مجدد زمان برگزاری درخواست کنند. از سوی دیگر اردستانی دبیر مجمع در اطلاعیه آورده است که تعویق انتخابات به دلیل شیوع سویه امیکرون بوده است. این درحالی است که روز ۱۶ بهمن ماه که جلسه لیگ دسته دوم آقایان برگزار شد خبری از شیوع کرونا و خطرات آن نبود. همچنین در این متن آمده که این تصمیم به درخواست یک سوم اعضا صورت گرفته است که این نیز با قوانین وضع شده برای انتخابات فدراسیون ها تطابق ندارد. در بند یک ماده ۱۵ این قانون آمده است که  “مجمع با حضور دو سوم اعضاء آن رسمت یافته و تصمیمات آن با رای اکثریت مطلق اعضا معتبر است. ”

از این رو انتظار می رود دبیر مجمع برای شفاف سازی هرچه بیشتر اسامی مخالفان برگزاری انتخابات را اعلام کند تا شاید اندکی از شبهات پیش آمده کاسته شود.

با همه این موارد انتخابات فدراسیون بسکتبال برای بار سوم به تعویق افتاده و گویا زمان برگزاری به تاریخ دوم اسفندماه سال جاری موکول شده است.

 

کیانا شادرو