به گزارش آوای ورزش، تیم ملی بسکتبال ایران عصر امروز در نخستین بازی پنجره دوم انتخابی جام جهانی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۶۹ـ۷۳ متحمل شکست شد.

  • کوارتر نخست به نفع کلمنس و یارانش

سجاد مشایخی، سعید داورپناه، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و اصغر کاردوست پنج بازیکن آغازین تیم ایران بودند.کاردوست در دقیقه ابتدایی این دیدار اولین خطای شخصی خود را به ثبت رساند و فرصتی پیش آمد تا قزاق ها دو امتیاز نخست را به دست آورند. سپس در آنسوی میدان محمد جمشیدی با یک میدرنج و سپس سعید داورپناه با یک سه امتیازی برای ایران کسب امتیاز کردند. از نکات جالب در نیمه نخست این کوارتر این بود که همه ۹ امتیاز تیم قزاقستان را آنتونی کلمنس بازیکن خارجی قزاق ها به دست آورد و توانست تیمش را پیش بیاندازد. ایرانی ها نیز در این کوارتر در زیر حلقه عملکرد خوبی نداشتند و این کوارتر در نهایت با نتیجه ۱۵ـ۱۸ به سود قزاقستان به پایان رسید.

  • برتری دو امتیازی برای ایران

کوارتر دوم با اسلم دانک قدرتی ارسلان کاظمی آغاز شد و کمی بعد ارسلان جای خود را به آرمان زنگنه داد. که این بازیکن نیز بلافاصله بعد از ورود به میدان مرتب خطا شد. در ادامه شاهد دو پرتاب سه امتیازی از سجاد مشایخی و آرمان زنگنه بودیم که ایران را ۲۳ـ۲۷ پیش انداخت و مربی قزاقستان را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد. اما این وقت استراحت هم برای قزاق ها چاره ساز نبود و میزبان همچنان با برتری امتیازی بازی را ادامه می داد. اگرچه در سه دقیقه پایانی قزاق ها از ایران پیش افتادند، اما تیم ایران در لحظات آخر توانست برتری را به دست آورد و این نیمه با نتیجه ۳۶ـ۳۸ به سود ایران به پایان رسید.

در نیمه اول محمد جمشیدی با کسب ۱۶ امتیاز و ۲ پاس گل موثرترین بازیکن نیمه نخست شد.

  • شاگردان هاشمی اختلاف را دو رقمی کردند

قزاق ها در کوارتر سوم بهتر از ایران بازی را آغاز کردند اما هرچه از زمان ابن کوارتر می گذشت شاگردان هاشمی به بازی مسلط تر می شدتد به طوریکه برای اولین بار در این دیدار در کمتر از دو دقیقه مانده به پایان کوارتر محمد جمشیدی با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را به عدد ۱۱ رساند. این بازیکن در اقدام بعدی نیز پرتاب میدرنج خود را به سبد نشاند. در ای کوارتر سجاد مشایخی نیز با کسب ۷ امتیاز، دو پاس گل و ریباند نقش موثری داشت تا در پایان کوارتر سوم پسران هاشمی با نتیجه ۴۸ـ۵۸ پیروز باشند.

  • پیروزی قزاقستان برابر ایران

قزاق ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند کوارتر چهارم را طوفانی آغاز کردند. مهمان علاوه بر جبران اختلاف ۱۰ امتیازی، دو امتیاز نیز پیش افتادتد تا هاشمی در ۴ دقیقه پایانی این دیدار زنگ خطر را کنار گوش خود بشنود. در شرایطی که تیم قزاقستان چهار امتیاز پیش بود و ارسلان کاظمی اسلم دانک خود را از دست داد، این محمد جمشیدی بود که با یک پرتاب سه امتیازی امید را به تیم بازگرداند. هرچند این پرتاب خیلی زود از سوی حریف جبران شد. در ۱۶ ثانیه پایانی سجاد مشایخی با کسب دو امتیاز در زیر حلقه اختلاف را کاهش داد اما بازهم قزاق ها در کسب امتیاز موفق بودند و در نهایت تیم قزاقستان با نتیجه ۶۹ـ۷۳ در این بازی به برتری دست یافت.

 

کیانا شادرو